• kattenknasan

Ni som har barnen i samma rum, hur gör ni med sex?

Ja, som rubriken lyder... Hur gör ni som sover med barnen i samma rum med sex? Då menar jag inte er som har barn under ca 7, 8 månader men sedan. Vår dotter har sovit i eget rum från det att hon var fem månader men visst känner jag ibland att det vore enklare att ha hennes säng i vårt rum men jag vill även kunna ha ett sexliv med min man och inte behöva gömma mig allt för mycket. Det skulle inte kännas så bra om vår dotter, nu 11 månader, vaknar och klappar händerna eller ropar "titta" som hon brukar göra när hon vaknar ;).

• Svar på tråden Ni som har barnen i samma rum, hur gör ni med sex?
  • Girlinthecity

Ja, ha sex i badrummet, soffan, köksbordet ja, var som helst annars än just sängen, eller gör det tyst, men täcke över.

• snillis

Vårt älsta barn sov hos oss tills han var 7 månader och vår yngsta sov i vårt rum tills hon var 18 månader och vi har ALDRIG haft sex i samma rum som våra barn.
    Man får helt enkelt sexa någon annanstans.
    Vi har haft gästrum så för oss har det varit enkelt men annars finns ju soffa, golv, dusch etc.

• tjockisen

Nä. sover bebisen så sover den! Det e bara å köra, tror inte den tar nåb större skada om den skulle råka vakna.

• Nifelheim

Har sex någon annanstans såklart.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Rottistjej

Vår son fick eget rum för bara 1 månad sen, han blir snart 15 mån. Vi har ofta haft sex i vår säng när han har sovit i samma rum och han har aldrig vaknat av oss. Däremot så e det ju lättare nu när han har eget rum, behöver ju inte hålla igen när det gäller skrikandet under sexet ;). Jag tror att det e vi föräldrar som stör oss mest över att ha barnen sovandes i samma rum än vad barnen gör. Vi kanske ha svårt att slappna av utan tror att de ska vakna när som helst under akten.

• kattenknasan

Hmmm... Ja, det är nog vi som "stör oss" och är rädda att hon ska vakna. Vi har inget gästrum och det är rätt lätt att se in i vårt vardagsrum. Dessutom är vi rätt bekväma och föredrar faktiskt vår säng ;).

• La Lola

Vi bor i hus.
    Det är mitt svar.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • kattenknasan
    La Lola skrev 2010-08-16 13:59:47 följande:
    Vi bor i hus.
    Det är mitt svar.
    Ja, det gör vi med fast litet! Vi är nog helt enkelt pryda och tråkiga ...
  • Nifelheim
    Nifelheim skrev 2010-08-16 12:44:55 följande:
    Har sex någon annanstans såklart.
    Eller flyttar ut honom i soffan om det krävs sängplats Min son går att flytta runt på hur som helst när han sover.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Girlinthecity
    kattenknasan skrev 2010-08-16 17:48:14 följande:
    Ja, det gör vi med fast litet! Vi är nog helt enkelt pryda och tråkiga ...
    Sluta med det då =)
  • Carniwhore

Går någonannanstans, tycker det känns helt fel att ha sex i samma rum där sonen sover.

• pojkens

vi har sex i sovrummet när sonen sover i sin säng. Tycker itne det känns konstigt alls. Han är 21 månader och vet ju inte vad sex är så varför skulle han ta skada av det? 
    Sen kan man ju faktiskt ha sex i övriga lägenheten, om man nu inte bor i en etta.... 

Svar på tråden Ni som har barnen i samma rum, hur gör ni med sex?