• Linabollis

PCO:are som försöker bli gravida... Här kan vi samlas o snacka av oss lite!!!

Jag heter Lina och är 27 år... För 8 månader sen fick vi vår första dotter Agnes!

Då jag lider av pco så måste vi få lite hjälp på traven! ;)

Äter alltså tabletterna Pergotime för att få ägglossning....

Vi försöker nu för fullt att bli med barn igen... Är nu inne på vårt 3:dje försök och vi längtar som galningar efter ett litet syskon...

Är ni som oss eller jobbar på er första så är ni JÄTTE välkomna hit o bara snacka lite om olika saker som kanske är spännande eller kanske skrämmande...

Har ni frågor så var inte rädda för att ställa dem... Jag ska göra så gott jag kan för att besvara dem!!!

Många "lycka till" kramar

// /Lina

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 10:56
    Ja ni brudar...

Mycket har hänt under de här månaderna!

Agnes är inte längre 8 månader utan 1 helt år gammal... :P

Till alla er som fått +, ett jätte grattis och ni andra som väntar just nu, lycka till och ni som väntar med försöken till januari, då jäklar...

Hoppas ni alla får en underbar Jul och ett riktigt gott nyår, för det kan jag lova er att vi ska ha!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-17 16:50
    NU GÖR VI EN ORDENTLIG BIM-LISTA... ALLA, GAMLA SOM NYA, KOLLA UPP DEN SISTA LISTAN OCH UPPDATERA DEN!

ÄVEN NI MED + FÅR SKRIVA IN NÄR DE ÄR BERÄKNADE ATT TITTA UT SÅ KAN VI FÖLJA ER MED! :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 18:29
    Plussade äntligen runt den 15 april och nu väntas en liten runt Julafton igen...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 13:06
    NU ÄR HAN ÄNTLIGEN HÄR!!!

Vår lille Victor kom till oss den 27 december 2011 och är så gudomligt underbar! 4250g och 52cm lång och enbart 7-8 förlossning...

GE INTE UPP!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 13:08
    Hahaha, skulle stå 7-8 TIMMARS förlossning... ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 22:28
    Hej allihopa!

Har varit borta i sisådär 1 år och såg att jag hade över 3000 missade inlägg.... BOKSTAVLIGEN!

Helt otroligt vilken respons denna tråden fått...

Mina kids är idag 3,5 år och 1,5 år...

Vilken resa det varit och hoppas måååååånga av er blivit med barn....

• Svar på tråden PCO:are som försöker bli gravida... Här kan vi samlas o snacka av oss lite!!!
  • Firran

spännande att läsa hur det går för alla... 

Jag själv började med pergo idag,  trippelkur... så tre om dagen i fem dagar... känns mycket men min kropp gav noll reaktion sist jag åt =( .... idag mådde jag grymt illa och då hade jag tagit två nån timme innan.. ska ta en till innan läggdags... tror jag kommer ta de på kvällen hädanefter...

jag ska på vul på torsdag och kolla hur det går.... 

• Theresan

Hej!

Jag blev gravid av min senaste pergokur, tyvärr slutade det i ett missfall så nu väntar jag på att få börja med en ny kur. Livet är hårt ibland. :/ 

Hoppas att det går bra för er andra! 

• Firran
    Theresan skrev 2013-08-28 20:44:30 följande:
    Hej!

Jag blev gravid av min senaste pergokur, tyvärr slutade det i ett missfall så nu väntar jag på att få börja med en ny kur. Livet är hårt ibland. :/ 

Åh beklagar missfallet : // 
    Hoppas det tar sig snabbt igen.... 
  • LängtansBlåaBlomma
    Theresan skrev 2013-08-28 20:44:30 följande:
    Hej!

Åh, jag LIDER så med dig! Det måste kännas så hemskt, att få jobba så hårt med att bli gravid, uppleva lyckan med ett plus och sedan mista det! :( :( :( Kämpa på nu!
  • LängtansBlåaBlomma

Är ledsen nu. Jobbet är tungt just nu och jag börjar bli sjuk. Är stressad över att ännu inte blivit gravid. Det har gått ett år. ETT ÅR! Jag visste det, jag bara visste det :( Äter Provera nu för att få mens så jag får börja med nästa jävla Puregonkur, det är så lååångt kvar till BIM, hur ska jag stå ut? Behöver minska i vikt också och ändå äter jag Marabou mjölkchoklad nu! Kasst.......

• Theresan

Ja missfall var inte roligt, hoppas att jag slipper uppleva det igen.

Jag har inte ens fått börja med provera igen, får börja om två veckor. :( 

• Firran

Jag vart överstimulerad av pergon.... Hade fyra fem, kanske fler bakom va svårt att se.. Som va 17 mm :(( Så nästa månad blir de en halv tablett om dagen istället för tre...

• Theresan
    mmelody skrev 2013-09-11 10:40:38 följande:

Får man pergotime även fast man är mycket överviktig?

Det är säkert olika från gyn till gyn. Min gav inte mig pergotime innan han konstaterat att mitt BMI var normalt.
  • Babe85
    mmelody skrev 2013-09-11 10:40:38 följande:

Får man pergotime även fast man är mycket överviktig?

Det beror nog också på hur stor övervikt och hur många andra "problem" man har.
    Jag låg själv på Bmi 34 när jag sökte första gången och blev då hemskickad..
    Dom tyckte att det var onödiga pengar och tid, eftersom att vikten kan vara en stor bov till barnlöshet!
    Mitt tips är att gå ner i vikt och hitta en bra balans.

Mitt mål var att gå ner så pass att jag hamnade på bmi 30, det är kravet för de flesta landsting för Ivf.

• Firran

Här är det Max BMI 35 om man ska få hjälp och 18 åt andra hållet.. Jag hade 17,5 och va tvungen att gå upp 2 kg innan jag skulle få nån hjälp ...

Svar på tråden PCO:are som försöker bli gravida... Här kan vi samlas o snacka av oss lite!!!