• flower6

hjälp..någon som arbetat i danmark,? får jag inga pengar eller...tacksam för svar

HEJ

hAR BLIVIT HELT SJUKSKRIVEN FRÅN MITT ARBETE I DANMARK,UTAV SVENSK LÄKARE........SAMT JAG SKA FÖDA I BÖRJAN AV NOV......LÄKAREN SJUKSKREV MIG DEN 21 JULI-15 OKT ....( FICK SISTA LÖN 31 JULI)

SÅ NU RINGDE NÅGON SOM HAR HAND OM ALLA PAPPER,MEN SA ATT JAG INTE SKA FÅ PENGAR....FÖRSTÅR INTE RIKTIGT........JAG SKULLE BARA SKICKA INTYG PÅ BF OCK LÄKARINTYGET,SEN SKULLE DOM RÄKNA UT...HAR ARBETAT I DANMARK I 2 ÅR..........ÄRLIGT VAR SKA JAG  FÅ PENGAR IFRÅN

hOPPAS NÅGON SOM VET,SOM KAN GE SVAR

• Svar på tråden hjälp..någon som arbetat i danmark,? får jag inga pengar eller...tacksam för svar
  • Kariin

Hej!

Min sambo jobbade också i danmark (och hade gjort det i fyra år) innan han blev sjukskriven. Du får pengar, fast från danmarks försäkringskassa! Du bör be din chef/lönekontor om hjälp, samt kontakta försäkringskassan i Danmark. Är du bra på danska/förstå danska så klarar du det lätt utan hjälp! Dom har samma system där som i Sverige!

• flower6

ok,tack...jo jag har pratat me kvinnan som har hand om sådana ärenden på Bilka,men får väl ringa öresund af, och fråga dom....när myndigheter pratar så fattar man inget...men får väl bara vänta....som vanligt

Svar på tråden hjälp..någon som arbetat i danmark,? får jag inga pengar eller...tacksam för svar