• missis

När börja med nan 2?

hej min lille blir 4 månader om några dagar. han äter nu nan1. det står på nan2 att det är från 4 mån. Kan jag bara tvärt byta till nan2 eller måste man långsamt vänja magen med det? ge lite i taget eller så? eller hur gör man?

• Svar på tråden När börja med nan 2?
  • Winterfresh

Om han ätit Nan från födseln kan du gå över nu till Nan2...då man kan äta den från födseln om man ej ammas.
    Blanda 50/50 ett par mål så ska det gå bra.

• missis

okej! tack snälla  för svaret!!

• xXMaLoXx

Vi bytte bara rakt av, det är ingen större skillnad på ettan och tvåan. Det är mer järn i tvåan. Du gör ju givetvis som du vill, men vi tyckte det kändes meckigt att blanda och greja.

• Annie1982

Vi bytte också rakt av. Fast vi behövde inte hålla på med den särsilt länge, sonen började med smakisar och efter en vecka var samtliga mål utbytta mot burkmat/gröt... han vägrade flaskan hehe, tyckte väl att han var för stor för den eller nåt...

Lämna det bakomflutna före dig!
  • xXMaLoXx
    Winterfresh skrev 2010-08-17 17:54:29 följande:
    Om han ätit Nan från födseln kan du gå över nu till Nan2...då man kan äta den från födseln om man ej ammas.
    Blanda 50/50 ett par mål så ska det gå bra.
    Det där förstod jag inte riktigt?

NAN2 kan ätas från födseln om man INTE ammar. Annars brukar man börja med NAN1 för att sedan gå över till NAN2 runt 4 månader. Jag antar att om man delammar så täcker man upp järnbehovet och då är ettan lämplig. Får du enbart ersättning så behöver man det där extra som finns i tvåan.
Svar på tråden När börja med nan 2?