versus skrev 2010-08-18 09:10:50 följande:
Det är så det känns, värdelöst...å gudarns skymmning att betala 1260 kr för det också
I Umeå kommun, där min kommundel ingår är det olika men i min kommundel ska det vara 8-11 och barnen får sitta och titta på vid lunch om föräldern blir sen

Menar du allvar? Precis det frågade jag rektorn om när vi fick våra - påtvingade - tider och det hade hon inte något svar på, men då lovade vi föräldrar att ställa till ett helvete om det skulle hända så nu samlar en personal ihop alla 15-barnen från avdelningarna när det börjar dra ihop sig till hämtning.
Jag bor i Göteborg, Lärjedalens stadsdel. Här har vi 5 dagar i veckan, 3 timmar varje dag. BARA 8:20-11:20. Stress, stress, stress varje dag vi ska till förskolan. Barnen hatar det (fast de vill ändå dit för att leka med kompisarna, annars skulle jag naturligtvis inte tvingat honom), de får inte vara med på lunchen som de ser dukas fram, personalen hatar det, anser att de inte hinner ha någon pedagogisk verksamhet med 15timmars-barnen och vi föräldrar tillbringar förmiddagarna med att sitta på buss, köra bil och mata beisar som ska hinna få i sig nåt innan det är dags att ta på sig ytterkläder igen.
Som tur är betalar vi "bara" halva taxan för det - men med tanke på att det bara orsakar stress så känns ju till och med det sådär...