Jag blir galen på min man, jag tar hela ansvaret, men han klagar?!
Hej!
Igår blev jag trött på min man....
För att dra allt lite kort (annars somnar ni), så jobbar min man ganska mycket så jag har alltid varit den som drar tyngsta lasset hemma.
Jag är den som tar hand om allt vad gäller hushåll och barn, planering av inköp, ja, ni vet allt det praktiska.
Tar även hand om ekonomin, betalar räkningar, ser till att vi har rätt försäkringar, huslån, elavtal....
Min man vet noll om sådant.
Han är dukigt på att arbeta, och är en arbetsmyra. Han tar hand om mycket av det som gäller underhåll av huset på utsidan.
Jag tycker om att han kontroll, och har svårt att släppa den, så jag har väl till stor del mig själv att skylla.
MEN saken är den att jag trivs med att ha det så och har alltid gjort.
Tills min man börjar gnälla...
För att ta ett exempel som fick mig att explodera så har han varit kinkig och gnällig under stor del av semestern, allra värst nu sista veckan innan han ska börja jobba.
Han skriker och gnäller på barnen om dom tjatar, och just nu är dom i en tjatig ålder (5 och 3 år).
Han har noll tålamod. Krånglar barnen på morgonen så blir han helt genomsvettig.
Om jag då står sidan om och låter honom sköta påklädning, eller något annat med barnen så blir han förbannad på mig. Säger att jag behöver ju inte bara stå där och glo på, utan jag kan ju hjälpa till?!
Igår sa kläckte han ur sig mitt i barnens gnällande att han minsann får göra allt tycker han det känns som.
Då blev jag ganska purken....Ville inte explodera inför barnen, men det var bra nära.
Sen sa jag sakligt till honom (när barnen lagt sig), att jag även om han gör en del hemma, så känner jag ändå att allt ansvar ligger på mig. Just nu håller jag till exempel på och planerar inför höst och vinterkläder för barnen, vad har dom, vad måste jag köpa? m. m ...m.m....Sånt behöver han aldrig tänka på?!
Jag planerar maten, jag inhandlar maten, dag ut och dag in....
Sen ångrade han sig och bad om ursäkt för att han sagt som han gjorde. Men kvällen var redan förstörd.
Jag gick hemma föräldraledig 1,5 år med varje barn. Han har sparat sin ledighet, bara tagit de första 10 pappadagarna.
Jag uppskattar verkligen att han jobbar och är duktig på det.
Men när vi sen väl ska samarbeta så krockar vi totalt.
Jag kan känna att allt är lättare när jag är ensam med barnen, och det är ju hemskt?!
Att det faktiskt är skönare när allt är som vanligt, och jag slipper höra både barnens OCH hans gnäll?
Skönt att skriva av sig. / kram.