Min dotter har stulit.
Vilken trist dag!
Hittade idag,i 17 åringens byrålåda en hel del kläder m prislappar...Lite för dyra mot vad hon brukar köpa..
Kikar lite mer och ser att det är hål i dom o fattar direkt att det är bortslitna larm! Jag blev lamslagen!
Min unge stjäl!!! Ringde upp hennes pappa och berättar vad jag sett, han kikar i hennnes rum och upptäcker samma där..Han hade funderat över hur hon kunde ha så mycket nya kläder senaste 2 veckorna, men hon sa att hon lånat av mej..MEN ,jag har alltid tyckt min fd varit konflikträdd och inte brytt sej så mycket om vad som händer hans barn..tagit lite lätt på saker och ting och kommit med banala ursäkter...I dag visade han mod!
Han hämtade henne genast på skolan, åkte hem med henne och hon fick plocka fram allt hon stulit, åkte till mej och hon fick göra lika här..Hon grät och var ångerfull och skyllde ifrån sej mm mm Men vi var bestämda!
Han följde med henne till alla affärer, fick prata m föreståndaren ,be om ursäkt och summan av det stulna blev 2700!!!! Det kommer hon själv att få betala. Hon skämdes otroligt mycket, och med all rätt!
Nu hade hon tur att ingen av ville anmäla detta till polisen, För om så hade skett, så har körkortstillståndet blivit indragit, förhör, socialtjänsten inblandad, brottsregistret osv..HOPPAS hon lärt sej en läxa och att det aldrig upprepas för då blir det en anmälan.Man kan inte skydda sina ,snart myndiga barn..Hon blir 18 om 1 ½ månad!
Men så himla besviken och matt man blev..Detta trodde jag aldrig om min tjej.....Jag är glad att vi upptäckte detta i tid, eftersom hon nyss börjat stjäla..Jag älskar min dotter och sviker henne aldrig, men kommer aldrig acceptera kriminella handlingar.