mia maria skrev 2010-09-04 07:16:11 följande:
Men hur gammal är du??
För jag har inte alls den uppfattningen; jag har många ensamstående mammor o pappor i min bekantskapskrets, o det är ingen som har upplevt det som om en eventuell ny partner skulle vara "rädd" för att man har barn sedan tidigare.
För är du 30+ o träffar någon ny så är det väl snarare regel än undantag att den nye partnern har barn sedan tidigare - det är ju liksom inget konstigt med det!
Och det är väl ingen som tror att man är ute efter en ny mamma eller pappa till sitt barn - det är väl inte därför som personen i fråga faller för dig heller!

Jag är 22.
Jo, en man kan få den uppfattningen. Även jag har många vänner som talat om hur de känner.
För yngre män och även i TS ålder om jag inte såg fel så är det någontign stort för dom. Många av dom har inte barn sedan tidigare, och kanske planerar på att skaffa snart, eller kanske mitt uppe i studier eller vad som helst. Alla vet att ett barn för med sig stort ansvar och det bidrar till stress hos vissa.
Tror att TS frågar för att hon upplevt detta om jag inte har helt fel?
Även jag upplevde det då jag träffade min nuvarande.
Har även vänner som upplevt samma sak.
Har ni läst tråden om "bonusbarn" här, vissa tycker att det är fruktansvärt jobbigt så det är inte en dans på rosor allt gånger. Och jo vissa personer blir "rädda" och många tror att det kommer bli så , att man kommer kräva, vilja ha... står fast vid att man ska klargöra allt från början om personen i fråga blir stressad.
Ett barn är inte "något lätt" eller någonting en annan person inte kommer bry sig något om att man har.
Det är någonting stort, och alla är inte villiga som dina vänner och vill eller orkar. MEN sedan finns även dom som blir glada, accepterar och vill.
Särskilt när det handlar om små barn som min son, eller TS.
Den man jag träffat nu har helt enkelt varit tvungen att acceptera att lillen ständigt är med oss, eller att vi inte har mkt ensam tid och alla rutiner som måste följas. Så även om han valde mig så valde han även livet jag har med min son, det är svårt att komma ifrån med små barn och påverkar mycket i ett förhållande, särskitl av en person som måste knyta an med en liten som inte är ens egen och om det är seriöst sedan ta barnet till sig. Som sagt läs trådarna på bonusbarn, finns majoritetsvis lite äldre personer där.
Ha de gott!