• Olles mamma

Tips mot foglossning om natten...

Jag har åkt dit och fått foglossning, och jävlar vad ont det gör... Främst på natten, kan omöjligt hitta en bra ställning att sova i...

Har du tips som kan lindra? Vad funkar? Just nu ligger jag med en kudde under höften för att få lite mjukare.
    Vetekudde/värmedyna, är det okej att använda när man är gravid? Kan alvedon hjälpa? Någon extra vitamin kanske? Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Tips mot foglossning om natten...
  • Olles mamma

Jag har lagt till en skumgummimadrass i sängen nu, jag har även klippt ett hål i en kudde som jag ligger med rumpan i för att få maxstöd till höfterna... Jag har kudde mellan knäna, en filt runt magen, vetekudde och tar alvedon... Ändå är det skit! Är i v. 22 nu, ringde min BM och hon sa att det kunde bli bättre efter v. 26 och att jag ska vila.
    Vila är svårt då jag precis börjat på nytt jobb där jag är lärare på förmiddagarna och jobbar på fritids på eftermiddagarna, eftermiddagarna tillbringar vi som oftast i skogen en bit ifrån skolan så det blir en hel del rörelse. Jag vill verkligen inte trappa ner då jag trivs kanon med jobbet... Är det skadligt att inte vila?

Har det blivit bättre för någon av er ju längre graviditeten gått?

• Hannathu

Är glad att sängen jag har hemma är bra (och att vi valde den mjukare sängen när vi köpte säng för några år se) men har veckopendlat ett tag och då fick jag lägga en luftmadrass under bäddmadrassen för att klara av att sova då kunde höfterna sjunka ner och samtidigt blev det stöd för resten av kroppen...

Vända sig är en plåga så glidiga lakan och ett glidigt nattlinne - ska underlätta men jag kan inte sova med kläder på mig så det blir bara lakanet för min del....
    Åsså har jag spänt fast en kudde runt ena benet med ett resårbälte för att annars tappar jag den under natten och på morgonen gör det ooooont...

• Hannathu
    En liten påväg skrev 2010-08-26 20:05:45 följande: