• Höstflickan83

Pergotime slut?

Hallå tjejer!

Jag har sett lite lösa ord här och där i trådar att Pergotime är slut på apoteken, vet ni om det är överallt, eller bara på vissa ställen?

Vi står på väntelista för att få komma på besök till läkaren i början på september och få information och förhoppningsvis direkt starta med Pergotime... Nu då vi redan väntat så länge för att ens få komma till läkaren så känns det hopplöst om medicinen man ska äta är slut!! Vet ni hur det ser ut?!

Tacksam för svar. 

• Svar på tråden Pergotime slut?
  • Planer för Juni

20 eller 22 september som tidigast enligt apoteket där jag bor.

Gå till läkaren och hör vad de har att säga.

Sen så kanske du ska börja med provera. Har du fått en läkartid tycker jag att du ska ta den. :)

Lycka till.

• Tetran

Har fått sagt till mig att det är okt el kanske t o m nov. Så ljust ser det inte ut. Behöver själv Pergotime för äl men ska få sprutor istället nu när Pergotime är slut. Tur att jag har en bra gyn! 

Nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • Höstflickan83

Vad är det som gör att det tar så lång tid?

Jag har inte fått tiden ännu, utan står på väntelista, och självklart kommer jag gå på läkartiden när jag får den.
    Men det känns ju förjävligt om man inte ska få börja med pillerna när jag väl varit hos läkaren bara för att apoteken inte har dem hemma....

Jag har redan Provera hemma, så det är inga problem, problemet blir ju pergotime om de är slut överallt..... :S 

• Planer för Juni

Jag skulle också vilja börja med sprutorna. Har än så länge inte fått någon äl med pergotime, så detta skulle vara sista kuren. (Trippel) Sen skulle jag få börja med sprutorna. Men häxan i receptionen är lite knäpp. "Det är lika för alla" får jag som svar. Alltså får jag inte prata med gynläkaren. :(

• Malin021

Jag åkte 30 mil i juli för att köpa pergotime för att det va slut överallt. Då sa dom att det skulle komma den 22sep, men de kan ju ha ändrats. Men medans jag för en gångs skull väntade på mensen , så fick jag ett plus på stickan. Så jag har ett paket ligger men det är nog bäst att spara man vet aldrig om det kommer att behövas om ett tag....

Kolla om det finns på Åhlens apotek i Norrköping. Det va där jag köpte , det kanske inte är så populärt apotek?
    Jag bokade och sen åkte jag dit dagen efter 30mil.
    Lycka till

Tre års väntan, hoppas att det håller i sig.
  • Höstflickan83

Jag undrar vad det är som gör att det blir slut, har producenten svårt att få fram medicinen?

Jag verkar inte vara i behov av det ännu, då väntelistan är så lång så nu säger de att jag kommer få komma på läkarbesök i oktober... Himla skräp. Vi som haft nedräkning och hela tiden tänkt att september snart är här... Men nu får vi vänta ännu längre...

Hoppas det går bättre för er andra!

Malin021 skrev 2010-08-24 07:50:59 följande:
    Jag åkte 30 mil i juli för att köpa pergotime för att det va slut överallt. Då sa dom att det skulle komma den 22sep, men de kan ju ha ändrats. Men medans jag för en gångs skull väntade på mensen , så fick jag ett plus på stickan. Så jag har ett paket ligger men det är nog bäst att spara man vet aldrig om det kommer att behövas om ett tag....

Kolla om det finns på Åhlens apotek i Norrköping. Det va där jag köpte , det kanske inte är så populärt apotek?
    Jag bokade och sen åkte jag dit dagen efter 30mil.
    Lycka till
     Hoppas att du inte ska behöva ditt reservpaket! :)
  • kattis123

Hur länge hade ni försökt innan ni skulle börja med pergotime? Tex du som blev gravid innan du hann börja? Jag ska förhoppningsvis börja i sep. Bara dom kommer in till Apoteket snart så! Ha de bra

• Betty9

Malin 021, jag är desperat efter pergotime, äter nu primolut och när den kuren är slut ska jag börja med pergotime som inte finns...skulle du kunna tänka dig att sälja den till mig...

• Malin021
    kattis123 skrev 2010-08-28 16:30:12 följande:
    Hur länge hade ni försökt innan ni skulle börja med pergotime? Tex du som blev gravid innan du hann börja? Jag ska förhoppningsvis börja i sep. Bara dom kommer in till Apoteket snart så! Ha de bra
    Jag har försökt i 3 år..
  • Malin021
    Betty9 skrev 2010-08-29 21:37:24 följande:
    Malin 021, jag är desperat efter pergotime, äter nu primolut och när den kuren är slut ska jag börja med pergotime som inte finns...skulle du kunna tänka dig att sälja den till mig...
    Jag är ledsen men jag litar inte på tillverkaren och jag vill inte behöva vara i samma situation igen, så jag är nog väldigt egoistisk nu men jag måste tänka på mig själv . jag har inte gått så länge så än kan mycket hända.
  • Fahlvik

Jag skulle hämta ut Pergotime i juli men det var slut överallt mellan Helsingborg o Göteborg, i princip. Skulle komma i slutet av augusti men kom inte. Nu säger man i slutet av september...

• Pandamamma79
    I början av året var Pergotime också slut. Det fanns inte på ett enda apotek i hela Sverige. Det hade visst visat sig vara fel på hela batchen så den gick tillbaka och slängdes. Antagligen är det så nu också.
    Väldigt upprörande!!!Skrikandes 
  • Höstflickan83

Verkar var svårt att få tag i nu igen. Jag fick recept via telefon men får inte börja äta ännu utan skulle få hämta ut det i förväg så jag har när det är dags för läkarbesöket. Fick fara på fyra apotek för att få tag i pergo och överallt säger dem att leveransdatum är okänt! Men jag hade tur och lyckades få de sista!

Svar på tråden Pergotime slut?