Starka känslor
Det finns en kvinna i min närhet som jag känner för mer en som för en vän. Jag är på väg att separera från min man då vi inte har haft det bra på flera år och det har inget med henne att göra.
Mina känslor för henne har hållt i sig flera månader. Det handlar om känslor och attraktion och det är inte själva sexet som drar utan henne som person. Jag vet att många kvinnor som lever som hetro har drömmar om att ha sex med andra kvinnor men för mig är det så mycket mer. Jag har bara haft förhållanden med män men har ett par gånger tidigare fått känslor för kvinnor.
Min stora fråga nu, hur vet man att den andre också känner något? Jag menar vi kvinnor är ju i allmänhet mjukare mot varandra än vad män är mot oss. Vi kan ge varandra kramar, ta på varandra utan att mena nåt. Utfrån hur hon är mot mig om hon hade varit man så hade jag utan tvekan sagt att det fanns intresse tillbaka men nu är hon ju kvinna vilket försvårar det hela då vi kvinnor emellan umgås på andra sätt. Vi skoj flörtar och jag tycker mig känna vibbar men det kqnske är önsketänkade?
Kanske ska tilläggas att hon har sambo(man) men det har jag ju också ännu och det har ite stoppat mina känslor...Kan tilläggas också att jag inte vill att någon ska vara otrogen men vill ändå veta hennes känslor.
Hur har ni andra det? hur visar ni för andra kvinnor att ni har mer än vänskaps intresse?
Honär desutom äldre än mig...är det någon skillnad i hur man visar intresse i olika generationer? hon är i 40 års åldern och jag har ett par år kvar till 30