• Anonym (hur vet man?)

Starka känslor

Det finns en kvinna i min närhet som jag känner för mer en som för en vän. Jag är på väg att separera från min man då vi inte har haft det bra på flera år och det har inget med henne att göra.
    Mina känslor för henne har hållt i sig flera månader. Det handlar om känslor och attraktion och det är inte själva sexet som drar utan henne som person. Jag vet att många kvinnor som lever som hetro har drömmar om att ha sex med andra kvinnor men för mig är det så mycket mer. Jag har bara haft förhållanden med män men har ett par gånger tidigare fått känslor för kvinnor.

Min stora fråga nu, hur vet man att den andre också känner något? Jag menar vi kvinnor är ju i allmänhet mjukare mot varandra än vad män är mot oss. Vi kan ge varandra kramar, ta på varandra utan att mena nåt. Utfrån hur hon är mot mig om hon hade varit man så hade jag utan tvekan sagt att det fanns intresse tillbaka men nu är hon ju kvinna vilket försvårar det hela då vi kvinnor emellan umgås på andra sätt. Vi skoj flörtar och jag tycker mig känna vibbar men det kqnske är önsketänkade?
    Kanske ska tilläggas att hon har sambo(man) men det har jag ju också ännu och det har ite stoppat mina känslor...Kan tilläggas också att jag inte vill att någon ska vara otrogen men vill ändå veta hennes känslor.

Hur har ni andra det? hur visar ni för andra kvinnor att ni har mer än vänskaps intresse?
    Honär desutom äldre än mig...är det någon skillnad i hur man visar intresse i olika generationer? hon är i 40 års åldern och jag har ett par år kvar till 30

• Svar på tråden Starka känslor
  • Anonym (LL)

Känner igen mig i det du beskriver och det du funderar på. Jag är i den andra kvinnans ålder och tycker inte själv att det är någon större skillnad på 30 eller 40 år...men å andra sidan är jag ju inte 30 idag

Om det som i ditt fall verkar omöjligt att gå rakt på sak handlar det väl mer om att försöka lära känna, visa att du vill vara hennes vän/kompis. Och så känna dig för lite grann, kanske att du kan ta upp det när ni väl känner varandra, och få veta om det finns något gensvar?

Annars är väl alltid tex omotiverat lång ögonkontakt en klassisk signal på intresse för lite mer än vänskap... som också kan betyda bara vänlighet om man plötsligt skulle ställas mot väggen (lite fegvariant alltså men väldigt ofta effektivt ändå )

Lycka till! 

• Anonym (hur vet man?)

mm, mig stör inte ålderskillanden men är rädd att det gör att hon aldrig skulle se åt mig. Jag menar 15 år är ganska mycket i mångas ögon.

Ibland känns det som det är en sån spänning i luften när vi träffas. Jag vet ju att hon tycker om mig men frågan är bara hur...som en vän eller finns det något mer? Jag vågar inte ta första steget utan hoppas på att hon ska göra det nu, till att börja umgås mer privat. För att därefter kanske jag kan våga visa/säga vad jag känner.
    I nuläget så försöker jag skojflörta och så och tycker att hon gör det samma genom vissa saker hon säger och gör men det kan ju vara av vänlighet, skoj att hon är så som person och att hon har fastnat i den jargongen med mig eftersom vi har pratat så sen vi träffades för första gången. Redan vid de första gångerna vi sågs så var det något som klickade...

Jag kan inte släppa tanken på henne. Jag känner att jag hela tiden vill vara med henne, se henne, prata med henne, röra henne. Jag är nog ganska klar med vad mina känslor betyder, men vill inte förstöra något för henne eller mellan oss.

• Anonym (Bi/Gay?)

Hej!
    Den här tråden verkar död sen länge men jag gör ett försök

Jag befinner mig i samma sits som dig. Och är så nyfiken på att höra hur det gått för dig med kärleken?

Svar på tråden Starka känslor