• Freja1986

Misshandel? Hjälp..

Hej!
    Förra veckan så uppstod det en konflikt mellan mig och min sambo och han började skrika på mig.
    Då ställde jag mig framför honom och skrek tillbaka.
    Då tog han tag i mig och skrek vidare.
    Jag slet mig loss och slog honom med öppen hand på halsen.
    Då tog han tag i mig, tryckte mig mot väggen och tog stryptag på mig med en hand. Han var väldigt hotfull.
    Han sa att jag inte fick slå honom igen.
    Jag kunde andas, men han tryckte jätte hårt och jag hade ont länge efter.
    Jag fick panik och slog honom med en barnmatsburk jag hade i handen. Den träffade hans högra kind och gick i sönder när den träffade golvet.
    Detta gjorde att jag lyckades ta mig loss.
    Men han fick snart tag på mig igen och höll hårt fast mina händer mot väggen.
    Jag sa till honom att släppa mig och att jag kommer anmäla honom.
    Jag fick inga fysiska märken.

Vår dotter som är 1 & 1/2 år såg tyvärr händelsen.
    Jag vet inte vad jag ska göra.
    Ska jag anmäla honom? Är det lönt?
    Ska man acceptera en sådan händelse?
    Vad händer med vårdnaden av vår dotter? Jag vill helst ha henne mest, eftersom jag inte litar på att han är snäll mot henne. Han är så aggressiv och  våldsam ibland.
    Usch...

Skriv gärna ner era tankar, så jag kan fundera ut hur jag ska göra.
    Det är inte lätt att ta ett beslut då vi varit tillsammans i 7 år och har ett barn tillsammans. 

SNÄLLA HJÄLP MIG ATT FATTA ETT BESLUT! 

• Svar på tråden Misshandel? Hjälp..
  • 071001

Tycker att ni ska anmäla varandra, till parterapi eller nåt. Lika illa gjort av er båda två. Hålla fast dig, slå honom med barnmatsburken, hallå?

• Majken

Försök ta reda på varför ni överhuvudtaget blir så arga på varann att ni beter er såhär och dessutom inför ett litet barn - DET är riktigt illa!!!

Ni misshandlade ju varandra men att det går så pass lång pga att man är osams är för mig tecken på en osund relation och det kanske är där ni ska börja...

Love my M-girls
  • Freja1986

Tack för svar! Någon mer?

• Samsi

Hej!

Jag har ingen egen erfarenhet av detta men om jag var du skulle jag surfa in på www.kvinnofridslinjen.se Där finns mkt information och man kan ställa frågor. Du kan oxå ringa dem på 020-505050, anonymt om du vill.

Min gissning är att de har stor erfarenhet vad det gäller alla sorters par-våldsfrågor. Oavsett om du kommer fram till att du vill anmäla honom eller skiljas eller om ni bör ta tag i detta gemensamt och gå i terapi så kanske det är en bra hjälp att börja snacka med kvinnofridslinjen?!

Lycka till!

• zemla

Om ni kan prata med varandra om det som hände tycker jag ni ska komma överens om att aldrig, aldrig ta till våld mot varandra igen någonsin. Ingen av er. Detta måsta ni som vuxna människor kunna tygla. För barnets skull allra mest. Sök hjälp för att hantera era konflikter. Lycka till.

• zemla

Läste nu att han återkommande är agressiv och våldsam. Då tycker jag du ska överväga att lämna honom.

Svar på tråden Misshandel? Hjälp..