• biologiskaklockan

    den dyra järnvägen

    Jag vill verkligen inte att de blåa ska vinna för jag är sjukskriven och som ni vet så är de otroligt hänsynslösa på det området med stupstocken och allt.
    Men tyvärr så har ni mkt som jag inte gillar heller.
    Minns inte allt nu. Men en sak som jag tänkt på är att jag tycker det är väldigt dumt att ni ska lägga så himla mkt pengar på ett snabbare tåg. Är det värt det??? Tänk vad mkt pengarna kunde användas till istället. Vi har ju redan tåg. Även de sträckorna. Utöka m billigare tåg och kommunikationer där d inte finns istället och lägg pengarna på nåt vitkigare. Det känns lite som dubbelmoral från er sida, och är d inte lite dumt att skylta med det som vallöfte jag tror många tycker det är jätteonödigt och ni kan tappa väljare på så vis.
    Fokusera på det som ska va grunden istället att bry er om de som är svaga i samhället och att inte ta från de fattiga och ge till de rika är nån bra lösning.
    Visst ska man inte sjukskriva på rutin , utan jag tycker läkarna ska ha bättre kontakt m sina patienter, få in mer pengar så de kan anställa mer läkare så man får mer tid och så känner läkaren patienten bättre och kan bedöma vad den behöver. Inte staten.
    Mer individ anpassat inte alla över en kam.

  • Svar på tråden den dyra järnvägen
  • Socialdemokraterna

    Hej!

    Jag håller med dig om att sjukförsäkringen inte längre ger den trygghet den borde ge. Vi kan alla bli sjuka och då ska vi kunna vara säkra på att vi får både snabb rehabilitiering tillbaka till arbete och ekonomisk trygghet under den tid det tar. Vi socialdemokrater vill ha ta bort stupstocken och ge möjlighet till individuell bedömning.

    Vi vill också satsa på skolan, vården och omsorgen och låter det gå före stora skattesänkningar.

    När det gäller tågen tycker jag att den senaste tidens händelser, med försenade tåg och människor som fått sitta i timmar på tågen, nog visar att det finns behov av att satsa även på nya tåg. Men det behöver inte stå i motsats till att satsa på välfärden.

Svar på tråden den dyra järnvägen