Bonuspappa som gjort slut med mamman, hjälp!
Hej.
Jag upplever just nu det svåraste jag har gått igenom i hela mitt liv.
För ungefär tre år sedan träffade jag en fantastisk tjej som jag föll pladask för, hon hade en son som då var tre månader (nu är han alltså runt 3 år). Under tre års tid har jag fungerat som pojkens riktiga pappa då hans biologiska vägrar ta ansvar, jag har gjort det av egen fri vilja och pojken känns som min egen.
Sedan en tid tillbaka bor jag och mamman inte ihop längre, hon är osäker vad hon känner för mig medan jag älskar henne fortfarande.
Tusen tankar far igenom mitt huvud just nu, ett tag tänkte jag säga upp all kontakt med pojken för hans skull (blir komplicerat om hans mamma träffar en ny man och plötsligt finns det 3 "pappor" i hans liv) men nu har jag ändrat mig och tänker fortsätta träffa honom (mamman är tydlig med att hon inte tänker stoppa mig från det och jag är inte ovän med henne på något sätt). Sen får vi se hur länge det håller, om han inte vill träffa mig längre då tänker inte jag vara påstridig.
Hur ska jag göra med pojken?
Oavsett om ni har eller inte varit med om situationen tidigare så hade det varit intressant med åsikter. Jag har aldrig använt Familjeliv innan och hoppas att ni som hänger här är vettiga.