• furillen

Hjälp alla sover över här och där!

Är bonusmamma till en 17, och en 19-åring. Bor i 14-dagarsperioder. Båda pluggar!
    Båda har flickvänner och vill att de skall kunna sova över hos varandra var annan kväll.
    Det betyder att under deras 4-dagar period här har vi två flickvänner varannan kväll och inget barn varannan, Vi vet inte från dag till dag var de skall sova och inte hur många som skall äta hemma. Alla barnens föräldrar verkar tycka detta är helt i sin ordning.
    Jag håller på att bli galen. Jag vet aldrig vad som skall hända hur många vi är till middag, om någon är hemma eller inte.  Jag tycker också det är trist att aldrig få träffa de barn som är i familjen utan flickvänner. Jag har själv tre utflyttade barn. Detta var aldrig aktuellt när de var i den ålder. Pojk eller flickvän sov över ibland och de frågade om det var ok.  Nu är det självklart och om jag någon gång protesterat tittar resten av familjen på mig som om jag var en idiot.
    Vad säger ni?

• Svar på tråden Hjälp alla sover över här och där!
  • kraxx

Tycker inte du är en idiot som protesterar... Jag lagar mkt av maten här hemma och vill gärna veta hur många som skall äta. Det ska ju räcka till alla och helst till lunchlådan på jobbet dagen efter...

• Jonna71

Mitt äldsta barn är knappt 15 och detta är inget "problem" som jag ställts inför i verkligeheten ännu alltså. Men spontant tycker jag inte det är ok. Om man fortfarande bor hemma och går i skolan skulle jag inte uppmuntra mina barn att bli så uppbundna till en pojk- eller flickvän. Att sova över på helgen när man är ledig är väl ok, men inte att sova ihop varje natt när man ska till skolan dagen efter. Sen kanske det är svårt att säga till en 19-åring som är myndig...? Jag tycker du borde prata med med pappan och berätta vad du tycker. Det är väl ingen självklarhet att flickvänner sover över och äter middag jämt och ständigt. Om du inte får gehör tycker jag du ska säga att de själva får fixa mat. Ett hem är ju ingen hotellverksamhet. Är man tillräckligt vuxen att ha ett långvarigt förhållande och sova ihop varje natt, så kan man definitivt ansvara för sitt eget ätande också. OCH visa respekt för alla andra som bor under samma tak.  Lycka till och stå på dig!!

Svar på tråden Hjälp alla sover över här och där!