Finns det nån som blivit gravid på första försöket med Puregon?
Ska börja med Puregon i kväll. Undrar om det finns nån därute som blivit gravid på första omgången?
Behöver uppmuntran och historier om mirakel
Ska börja med Puregon i kväll. Undrar om det finns nån därute som blivit gravid på första omgången?
Behöver uppmuntran och historier om mirakel
Inte första men andra försöket för oss
Vad vi inte visste när vi satte igång var att det är 20% chans att få träff (att riktig ägglossning sker), beroende på förstås hur just din kropp fungerar. När vi väl visste det kändes det inte tungt att ha misslyckats och OK att satsa på 5-6 omgångar för att se om det blir träff. Nervositeten släppte då och kanske det hjälpte till.
Lycka till :)
Tillägg: ta inte grav.test för tidigt (vänta 16 dgr eller mer).
HCG-hormonet som Puregon innehåller ger samma utslag som positivt grav.test. Ännu en miss vi gick på första omgången (först positivt test, några dagar senare negativt och så mens).
Oj bäst du frågar på sjukhuset du går för att få proffssvar men det här är min erfarenhet:
Puregon gör så att äggblåsa blir mogen (man ställer in dosen - kontrolleras med UJ - så att endast en eller max två blåsor bildas).
När en blåsa så är tillräckligt stor får man Ovitrelle "ägglossningssprutan" och ett dygn lite drygt på sig att få träff.
Dock SER de ju inte att ägg lossnar, sprutan ges men - i mitt fall obs - ägg lossas inte alltid.
Jag har troligen haft falsk ägglossning (mens osv men utan ägglossning) länge utan att veta om det.
Det du/ni sätter igång med kommer lyckas!
Heja heja!
Jag blev gravid på första försöket med vårt första barn.
Nu är jag gravid igen, denna gången tog det sig på andra försöket
TJ: just detta har jag/vi undrat: om vi vill ha syskon sen, när kan man börja med sprutor på nytt osv - hur gjorde ni?