• EmelieJo

Tips på bra låtar? Fika? Buffé?

Hej allihopa !Glad
    Planerar inför ett kommande dop för min lilla son Malte.

Nu undrar jag om ni har några fina låtförslag man kan ha ?
    Samt vad man kan ha för passande fika? buffé? 

Kom gärna med förslag hur ni ska ha på erat dop eller hur ni hade det på dopet!

Glad

• Svar på tråden Tips på bra låtar? Fika? Buffé?
  • Stor mamma

Vill du slå på stort är Buffé en bra idé

Du kan ha tre olika sallader
    grönsallad med fetaost o oliver
    kanske en potatissallad och nått annan sallad

Sen kan du ha kallskuret, lite lax,lite härlig parmaskinka eller en tunnskuren portstek eller pepparstek.
    Till detta frallor. Lite olika ostar och kanske en variation av frúkter såsom druvor gröna/röda,melon,nät,vatten,honung,klyftade kiwi,physsalis ja variationen är stor, bara lägga upp på fat så det ser riktigt smaksigt ut.

Mums jag kommer o äter jag med

• EmelieJo

Lät gott det där :) jag vet inte riktigt vad man ska ha. Antingen en stor buffé eller bara dopfika? men frågan är vad man ska ha på dopfika? vad för slags tårta? fikabröd?? eller ska man köra på buffé ? det kanske beror på hur många som kommer också..

Man vill ju att det ska bli en perfekt dag =) 

• Stor mamma

ja dopet är speciellt
    första dopet hade vi smörgåstårta en med kött o en med havstema. Enkelt o gott

Andra dopet hade vi större fika med beställd tårta med bild, tre olika sorters mjuka kakor+bullar och sen 4 olika kakor.

Tredje dopet hade vi buffé, med lite av ovanstående

• Vera W

Jag tycker att det är supergott och mysigt med buffé. Gör några pajer, lite olika sallader och servera med bröd, smör och ost. Enkelt och gott! Annars fungerar ju alltid smörgåstårta, det är mums.

Gällande låtar så har jag blivit helt såld på en sång som heter "Tänk att livet har landat just här", den är superfin och handlar om alla känslor man har när man har fåt ett barn.

Lycka till!

• M  och  M

Vi hade dop igår i kyrkan. Vi var ca. 20 gäster, närmaste familj och vänner. I kyrkan hade vi två psalmer, "Du vet väl om att du är värdefull" och "Sov du lilla" och sen spelade kantorn "Det vackraste" med Cecilia Vennersten på piano.

Efteråt hade vi dopfika hemma, vi hade sex olika kakor och doptårta. Vi hade var biskvier, krusbärskakor med havretäcke, några chokladkolakakor, en kaka som heter Björnakaka som är en rund kaka med två lage och en smörkräm emellan, havrekaka, och flarn mes chokladkräm emellan. Dptårta var en maripantårta med jordgubbsmousse. Vi hade beställt två stycken 12-bitas tårtor, vi hade en hel över efter dopet Så folk blir mättare än man tror på fika. Alla tyckte det var jättegott.

Vi fick jättefina presenter och allt blev rakt igenom jättelyckat och väldigt lagomt kände vi!

Svar på tråden Tips på bra låtar? Fika? Buffé?