• Wilmis07

Boktips till 3 åring.

Ska inhandla lite nya böcker till min dotter som strax är 3 år,jag vill veta era bästa boktips.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Svar på tråden Boktips till 3 åring.
  • blivande fsk lärare

oj min dotter är en rikigt bokslukare, hon älskar böcker så hon läser allt! men just nu är det mycket spökböcker och doktorböcker som gäller hos henne iaf. alltså sagor med ngn form av spöken eller monster, och böcker där det är doktorer inblandade på ngt vis..
    hoppas du hittat ngt passande!

• blivande fsk lärare

min dotter blir 3 år i okober förresten...

• Juppepuppe

Kan starkt rekommendera "Verktygsapan". Sen gillar minn dotter Alfons, Nicke Nyfiken och Pettson & Findus.

• Wilmis07

Tack för tipsen man bara ös på med mer

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Buttelina

köp böcker som är relaterade till vad han gillar. min son gillar bilar, dinosaurier, hajar och insekter.. böcker innehållande nått av det är bara bäst tycker han

Stora boken om insekter eller vad den heter älskar min son kanske lite udda

annars brukar alfons mfl vara poppis. annars är kanske disneys bäcker nått? mina barn gillar robin hood, snövit osv..

sen gillar dom sagosamlingar med små sagor i. en bok tex hade kortversioner av guldlock, tre små grisarna, rödluvan osv... så kan man läsa 3 små sagor varje kväll

Mina barn äääälskar böcker  

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Tangent

Min pojke gillade alla böcker av Olof och Lena Landström (Bu och Bä, Nisse, flodhästböckerna). Han gillade också
    Mamma Mu
    Mina och Kåge (Anna Höglund),
    Sjörövar-rakel och andra böcker om Rakel
    "Så gör prinsessor" är också bra

Svar på tråden Boktips till 3 åring.