• Jmelb

Zonterapi eller akupunktur?

Hej.
    Skulle du rekommendera zonterapi eller akupunktur om man vill prova något alternativ behandling? 

• Svar på tråden Zonterapi eller akupunktur?
  • huldaskarin

Jag har en väninna vars syster provade zonterapi när hon ville bli gravid och det funkade. Jag vet dock inte hur många behandlingar som behövdes.

• Energica

Jag blev spontant gravid efter två zonterapibesök i april. Har ett barn sen tidigare med hjälp av makeinsemination och vi har akivt haft "bebisverkstad" sen 2004. Har även gått på akupunktur 2006, men då var främsta målet att återhämta kroppen efter missfall (första inseminationen). Jag tror på bägge behandlingsformer och skulle rekommendera att du i första hand försöker få tag på någon zonterapeut eller akupunktör som är erfaren och kunnig på just fertilitetsbiten. Bägge metoder går ju ut på att ställa saker till rätta i kroppen.
    Gravid Lycka till!

• Hjärtefröjd

Jag har varken testat akupunktur eller zonterapi än, men fick nedanstående svar när jag kontaktade en kvinna som ger båda behandlingarna med barnlöshet i fokus.

"Zonterapi kombinerad med akupunktur har effekt på våra hormoner,cirkulation och är lugnande. Jag har funnit att enbart akupunktur är effektivare för de flesta patienter. Bara de som har nålfobi och extrem nålrädsla använder jag zonterapi som förstahandsbehandling.

Jag börjar på menstruations dag 3-5 och 1-2 behandlingar i veckan. Minst 3 behandlingar före ägglossning sedan 2 behandlingar efter ägglossning. När man sedan blir gravid går man en gång i veckan för att undvika mf i början."

Svar på tråden Zonterapi eller akupunktur?