tjej från landet skrev 2010-09-07 09:52:56 följande:
Jag födde med i v 34 och är gravid med min andra nu e i v 21. Har Flyttat och bytt mvc det enda den nya sa att hon tyckte han var liten i (2245g i v 34+1) så att vi skulle ha ett tillväxtultraljud i v 30 där nån gång.Vad hade du för symtom i v 26?
Vår dotter vägde också exakt 2245 gram i vecka 34.
Jag började få rejäla sammandragningar från vecka 26. Jag fattade aldrig att det var värkar tror jag. Det gjorde ont men inte SÅ ont. Jag läckte fostervatten fast min BM sa att man inte kunde det bland annat.
Jag har börjat få lite sammandragningar nu, går in i vecka 22 idag (21+0) och mitt blodtryck är jättelågt. Svimmar hur lätt som helst. Har läst att blodtrycket är som lägst i mitten av graviditeten och att det inte är något att oroa sig för men det är lite påfrestande. Dessutom rör jag mig för fort så får jag sammandragningar direkt - de är inte direkt kraftiga så jag har inte börjat oroa mig.
Sen har min matsmältning lagt av. Iaf jobbar magen och tarmarna så sjukt långsamt att det tar flera dagar att smälta en portion mat.
Oj, nu blev det här en gnälltråd men just de här senaste dagarna så känns det som om jag inte kommer gå tiden ut den här gången heller.