• pazzy

Berätta om ny partner

Efter en underbar dröm inatt så har en fråga gnagt mig idag.

Jag är skild och har två barn 2,5 och 4,5år gamla. Den lilla vet ju inget annat men det märks att den stora funderar lite hit och dit vad som hänt i mamma och pappas rellation. Jag har dessutom redan träffat en underbar tjej som trånar efter att få träffa mina barn.

Inatt drömde jag som sagt en under bar dröm. Hon och mina barn var hos mig samtidigt, men jag var tvungen att prata med det stora barnet eftersom det fanns funderingar så jag sa: "Hon ska inte ta din mammas plats i ditt liv det kan ingen göra, men hon är min tjej och sover därför hos mig. Ni är förståss ändå välkomna till oss på natten om ni vil. Men säger hon till er så är det, det som gäller precis som när Kompis eller Släkting är här och de säger till er." Allt accepterades och allt var frid och fröjd. Sedan vet jag inte om det var samma dröm eller en ny men då vaknade jag med det unga barnet på ena sidan Hon på andra och längst bort låg den stora. Det var så underbart :D

Är jag rätt ute med att säga ungefär sådär när det blir aktuellt? Funderat rätt mycket idag och jag vet ingen att fråga eftersom jag inte vet någon som varit i den situationen med bar i den åldern.

Sen får ni annalysera drömen bäst ni vill men för mig betyder den att jag sakanr att ha en hel familj.

• Svar på tråden Berätta om ny partner
  • Mysgosmys

Låter bra tycker jag =)
    men du behöver nog inte säga att de fortfarande är välkomna att sova hos er, det tror jag att de kommer att göra ändå ;)

Sen kan du ju säga att det bara är en kompis först, så att de får lära känna henne kanske. =) 

Svar på tråden Berätta om ny partner