• Sweetangel85

Kan min 2-åring känna nån slags "separation" ifrån blöjorna?

Ja allså häromdagen så slutade min pojk med blöjorna, bara sådär. Från att haft dem hela tiden till att tvärt sluta, o nu bara gå på potta o toalett. Allt har gått felfritt o han har inte gjort några olyckor.

Men sen den dagen som han slutade med blöjor så har han blivit som förbytt, är arg, ledsen, skriker, får utbrott. Precis samma förändring som skedde när han fick en lillasyster för 2 månader sen.

Kan de vara så eller är de bara att reaktionen kommit tillbaka ifrån syskonet?

Grejen är den att jag inte vet hur man ska tackla de då han kan skrika i all evighet.

★*☆ Emilio 080504 ♥ Celine 100611 ★*☆
  • Svar på tråden Kan min 2-åring känna nån slags "separation" ifrån blöjorna?
  • Anne69

Om det är detta med blöjorna eller något annat är ju svårt att säga. Men GRATTIS till en smidig blöjfrihet! Ge honom lite extra uppmärksamhet framöver, det behöver han säkert. Fortsätt säga att han är jätteduktig och belöna honom rikligt - han klarade det ju helt själv! Säkert kan han sakna blöjorna, han har ju haft dem hela livet. Men erbjud honom lite annat istället. Tid med mamma o pappa är ju det allra bästa! O låt lillasyster få vara lite i skymundan.....

Svar på tråden Kan min 2-åring känna nån slags "separation" ifrån blöjorna?