• mom88

Gravid och snart arbetslös...

Hej!
    Jag har ca: 3månader kvar till BF, och nu kommer jag att bli uppsagd från jobbet i sep, någon som har erfarenhet från detta och vet om man är tvungen att hänga på arbetsförmedlingen och söka en massa jobb? eller om man kanske söker hemma åtminstånde. Ingen anställer ju en hög-gravid iaf. Känns bara så löjligt. men om det är det som krävs för att få a-kassa så får man väl stå ut.

• Svar på tråden Gravid och snart arbetslös...
  • kixan

jag har 3 mån kvar och har precis skrivit in mig ppå arbetsförmedlingen. Var samma sak förra gången och det var inga problem, de krävde inte att jag skulle söka jobb och jag fick a-kassa till förlossningen.

A -03, F -05, BF 20/11 -10
  • mom88
    kixan skrev 2010-08-26 16:28:04 följande:
    jag har 3 mån kvar och har precis skrivit in mig ppå arbetsförmedlingen. Var samma sak förra gången och det var inga problem, de krävde inte att jag skulle söka jobb och jag fick a-kassa till förlossningen.
    okey va bra isåfall. hoppas de gäller överallt.  men var du ofta ner till arbetsförmedlingen? eller fick du bara vara hemma i lugn och ro tills förlossningen?
  • Andreea

också nyfiken.. väntar nr 2 i januari och blir arbetslös 1 september. Hoppas inte heller man behöver "hålla på" allt för mycket. Det är väl knappast så stor chans att man får en fast anställning som gravid.

• kixan

Jag behövde bara skriva in mig förra gången, de frågade när jag hade BF och sa att "har du inte hört av dig 3 veckor efter det datumet så avskriver vi dig".
    Den här gången verkade hon jag var hos lite trög (lyckades missa att jag var gravid trots världens största mage typ och tajta kläder) och satte att jag skulle dit igen 2 veckor efter BF, men det är ju bara att skita i det, jag behöver ju inte vara inskriven när jag går på FP.
    Nu fick jag faktiskt en kallelse till någon jobbcoach-träff nästa fredag också, men eftersom jag lyckats trilla över jobb hela nästa vecka så ringde jag bara och sa att jag inte kunde komma pga jobb, annars hade jag väl varit så illa tvungen. Får se om det dyker upp något mer sånt, det var ju som sagt nyss jag skrev in mig.

A -03, F -05, BF 20/11 -10
Svar på tråden Gravid och snart arbetslös...