• WmammaW

Hur ska jag göra? Berätta eller inte?

Hej.
    Jag är arbetsökande och gravid i vecka 14. Jag är i det där stadiet då det syns i vissa kläder och jag kan dölja det i vissa kläder.
    Ska på måndag på en anställningsintervju på en förskola. Jag är så nervös, vill verkligen ha det här jobbet och det hade varit så bra för vår ekonomi. Det är ett vik som varar till jul och jag ska föda den 3 mars. Så jag anser att det är lugnt för min del. Men jag vet ju också hur arbetsgivare ser på gravida..tyvärr.

Nu till dilemmat! Ska jag berätta och öppet visa med kläder och så att jag är gravid? Eller jag ska inget säga och dölja det? Å andra sidan så kan jag ju inte göra det länge till. Och det kommer ju kännas dumt..

Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Hur ska jag göra? Berätta eller inte?
  • Philippa

Jag hade varit öppen med det....

• tjejenA

Jag hade nog gått dit med kläder där det syns, men inte sagt något förrens i slutet på intevjun när ni har fått lite kontakt. Lycka till!

• WmammaW

Ja alltså jag tror det känns mest naturligt att vara öppen med det. Men det är kanske inte det första man behöver tala om. Som du skriver så kan man ju först ta det positiva :) 
    Ush, jag blir bara så nervös..känns som man blir bedömd utifrån fel förutsättningar eller, ja vet inte hur jag ska förklara det.
    Vill ju så gärna ha jobbet som sagt och för oss hade det gjort så stor skillnad.

• WmammaW

Funderade på om någon varit i samma situation och hur det gått? Fick du jobbet?

Svar på tråden Hur ska jag göra? Berätta eller inte?