• gronalyktan

    Föräldrar böcker (Pappa böcker)

    Hej gronalyktans fästman lånar kontot för att ställa en fårga och samtidigt tipsa om ettpar böcker.
    Undrar om ni vet några bra böcker en blivande pappa borde läsa?

    Själv kan jag rekomendera:
    Du skall bli pappa av Dick sundervall
    Växa inte lyda

    Dick har skrivit en uppföljare till sin första bok som heter Du är pappa som troligen är lika bra som den första,
    Har ni flera?

    Gronalyktans Fästman.

  • Svar på tråden Föräldrar böcker (Pappa böcker)
  • CloudBerry 1
    Anknytningsteori i praktiken är en bok som alla borde läsa.
  • Vinäger

    Jag har läst Du skall bli pappa av Dick Sundevall, men den handlar trots namnet mycket om efter förlossningen, och flera år efter. Början av boken är dock bra tycker jag.

    Anknytningsteori i praktiken låter intressant, ska jag nog kolla upp.

    Gröna lyktan förresten, måste ju bara fråga om namnet kommer från en pizzeria? Tungan ute

  • AboynamedSue

    MIn sambo fick boken "The blokes guide to pregnancy" Av Jon Smith. Syrrans man rekommenderade den.
    Den verkar väldigt rolig för han skrattar en hel del när han läser :)

  • Joannagal

    Boken om barn - av pappor, är en riktigt bra, nyutkommen bok. Den erbjuder till skillnad från många klassiska pappaböcker, väldigt mycket matnyttig och vetenskaplig information om barnet. Samtidigt är den illustrerad och lättläst, det går att sträckläsa den på en kväll. En perfekt presentbok till en blivand pappa. 

    www.adlibris.com/se/bok/boken-om-barn---av-pappor-lattlast-och-vetenskaplig-guide-till-barnets-tre-forsta-ar-9789163941351

  • Johan70

    Jag läser en bok av Peter Custav Johansson som heter "Pappa pappa barn", där författaren berättar väldigt personligt och så att man kan känna igen sig, om när han och hans fru fick barn. Boken kom 1980, så den går kanske inte att få tag i så lätt.

Svar på tråden Föräldrar böcker (Pappa böcker)