• 2010mamma

Inte diska ur flaskorna, bara koka nån gång då och då?

Ja, pappan till mitt barn säger att alla på hans jobb säger att man inte alls behöver diska ur flaskorna, bara skölja ur dom med hett vatten och koka alltihopa då och då.

Öhm, jag blev faktiskt ställd när han sa det där. Jag tycker att det är självklart att man diskar ur flaskorna, inte bara skölja. Speciellt då våran bebis har en special ersättning som luktar värre än värst.

Hur gör ni?

• Svar på tråden Inte diska ur flaskorna, bara koka nån gång då och då?
  • Fins Mamma
    2010mamma skrev 2010-08-27 21:35:01 följande:
    Ja, pappan till mitt barn säger att alla på hans jobb säger att man inte alls behöver diska ur flaskorna, bara skölja ur dom med hett vatten och koka alltihopa då och då.

Öhm, jag blev faktiskt ställd när han sa det där. Jag tycker att det är självklart att man diskar ur flaskorna, inte bara skölja. Speciellt då våran bebis har en special ersättning som luktar värre än värst.

Hur gör ni?
    klart man diskar!!!
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • VildVittra

Har två flaskor MAM

Sköljer med kokhet vatten varje gång....kokar/steriliserar en gång varje helg.

Vi har baby semp 2 med messmör i =)

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • Trulis78

Diskade alltid såklart, steriliserade varje gång i början och sen allt mer sällan i takt med att barnen blev äldre.

• 2010mamma
    VildVittra skrev 2010-08-27 21:38:00 följande:
    Har två flaskor MAM

Sköljer med kokhet vatten varje gång....kokar/steriliserar en gång varje helg.

Vi har baby semp 2 med messmör i =)
    Men blir inte flaskorna flottiga när ni har messmör i?
  • Amy1983

Här diskar vi alltid mellan användningarna. Flaskorna är ju alldeles feta inuti annars.

Välkommen Hannah, Kl 18.08, 2010-06-23
  • mariaheterjag

Diskar efter varje användning och kokar en gång per dag (för att rengöra ordentligt om de t ex stått odiskade under natten).

• vimsigastemamman

Jag diskade också varje gång för med sköljning försvann inte det flottiga och det käns liksom självklart att man diskar ordentligt. Sen är jag inget fan av att skålla mina händer heller Flört

• delifi2

sköljer ut med KALLT vatten eftersom det är en mjölkprodukt sen så diska med varmt vatten, kokar är vi dåliga på

Men diska ska man ju göra, det är ju äckligt annars, tänk om man skulel bara skölja av sin disk när man har ätit hur skulle han tycka det skulel vara

• VildVittra
    2010mamma skrev 2010-08-27 21:42:37 följande:
    Men blir inte flaskorna flottiga när ni har messmör i?
    Nope..inte om man sköljer ett bra tag som vi gör.
    Jag har inte diskmedel i mitt barns flaskor, men alla är ju olika =)
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • Miss Cee

Kör i diskmaskinen efter varje användning.

Behöver jag någon snabbt så handdiskar jag noga med diskmedel etc.

Bara skölja räcker absolut inte.

• 2010mamma
    VildVittra skrev 2010-08-27 21:47:06 följande:
    Nope..inte om man sköljer ett bra tag som vi gör.
    Jag har inte diskmedel i mitt barns flaskor, men alla är ju olika =)
    Men varför inte? Som delifi2 säger, inte sköljer man ju bara sin egen disk. Den diskar man ju. Tycker det låter lite knasigt att man diskar sin egen disk, men sitt barns disk sköljer man bara ur.
  • 2010mamma
    Miss Cee skrev 2010-08-27 21:49:11 följande:
    Kör i diskmaskinen efter varje användning.

Behöver jag någon snabbt så handdiskar jag noga med diskmedel etc.

Bara skölja räcker absolut inte.
    Ja, tänk skulle man ha en disk maskin *skratt*
  • Miss Cee
    2010mamma skrev 2010-08-27 21:52:31 följande:
    Ja, tänk skulle man ha en disk maskin *skratt*
    Om vi inte hade haft det så hade jag nog slängt i dem allihop i en gryta och kokat dem en gång om dagen iaf.
  • Helene70
    2010mamma skrev 2010-08-27 21:35:01 följande:

Hur gör ni?
    Vilka är "alla på hans jobb"?
    Är det månne andra pappor som har varit hemma länge med barnen och praktiserat detta? 

Jag diskar alltid flaskorna efter användning!
  • Veronika07

På BB sa de till oss att det räcker att skölja ur med hett vatten och koka en gång per dag, men vi diskar flaskorna nästan varje gång (sköljer ur med hett vatten ibland på natten).

Svar på tråden Inte diska ur flaskorna, bara koka nån gång då och då?