• Kakmonster

Nan2-fråga...

Hej!

Löser sig Nan2-pulvret bra i rumstempererat vatten tro? Jag har inte testat än, men tänkte fråga här först...

• Svar på tråden Nan2-fråga...
  • La Lola

Det tror jag nog.

Hedda vill bara dricka det "fisljummet" så vi kör vattnet en pyttestund i micron o det löser sig utan problem.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Myshörnan

Det löser sig i kallt vatten också. Vill minnas det eftersom min son fick det kallt ibland till maten som vanlig mjölk. Fast nu när jag tänker efter var det nan 3. Kanske skitsamma??

• Kakmonster

Tack för svaren! Jag har testat nu och det funkar hur bra som helst.

Trevlig lördag! {#emotions_dlg.flower}

• ZJN

min son är tre månader o en vecka gammal, han blir knappt mätt när vi ger nan 1,, kan man börja me 2 nu ? den är väl mer matigare nu när han är ääldre..

• Myshörnan

Man 2 är väl från 4 mån? Ska väl gå bra men tala med BVC. Deras rek kommer säkert att vara att höja dosen. Vid 3 mån brukar de äta mer å ha en tillväxt period. När man ammar hänger de i tutten jämt då

• xXMaLoXx
    ZJN skrev 2010-08-28 15:22:06 följande:
    min son är tre månader o en vecka gammal, han blir knappt mätt när vi ger nan 1,, kan man börja me 2 nu ? den är väl mer matigare nu när han är ääldre..
    NAN2 ska inte vara matigare efter vad jag förstått, det är dock mer järn i den. Man brukar säga att barn som inte ammar kan börja med NAN2 från start, eftersom de inte får något järn via bröstmjölken. Vid 4 månader ungefär så avtar barnets järndepåer, så har man delammat så brukar det vara bra att börja med NAN2. Vissa säger att den ska innehålla mer stärkelse, men jag upplevde inte som att sonen blev mättare när vi bytte.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
Svar på tråden Nan2-fråga...