• Vaniljblomm

Hur länge kunde du jobba?

Hur långt in i graviditeten kunde/orkade du jobba? Jag är nu i vecka 21 och motivationen börjar ta slut. Än så länge mår jag bra och orkar jobba, men jag tror att det blir tungt i slutet av graviditeten. Jag jobbar inom vården!

• Svar på tråden Hur länge kunde du jobba?
  • Malena C

Jag jobbade heltid vecka 36 ut men jag har ett kontorsjobb och ändå var det riktigt tungt på slutet.

• Ankissen

Jag jobbade till 20 april, och Ella var beräknad 21 april. Sen kom hon inte förrän 29:e april så en vecka fick jag ju. Med första barnet, Elliot, gick jag hem alldeles för tidigt, en månad innan bf. Sen kom han inte förrän 8 dagar efter, så jag gick hemma och kände mig pigg och hade "inget" att göra.

Jag är högstadielärare, och har ju inga direkta fysiska tunga grejer i mitt jobb. Och i och med att jag inte fått nån foglossning eller nåt har jag ju orkat gå. Största orosmomentet jag känt var om vattnet skulle gå mitt framför mina elever och det var därför jag gick hem så tidigt under första graviditeten.

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Ankissen
    Ankissen skrev 2010-08-28 12:31:44 följande:
    Jag jobbade till 20 april, och Ella var beräknad 21 april. Sen kom hon inte förrän 29:e april så en vecka fick jag ju. Med första barnet, Elliot, gick jag hem alldeles för tidigt, en månad innan bf. Sen kom han inte förrän 8 dagar efter, så jag gick hemma och kände mig pigg och hade "inget" att göra.

Jag är högstadielärare, och har ju inga direkta fysiska tunga grejer i mitt jobb. Och i och med att jag inte fått nån foglossning eller nåt har jag ju orkat gå. Största orosmomentet jag känt var om vattnet skulle gå mitt framför mina elever och det var därför jag gick hem så tidigt under första graviditeten.
    Glömde, jag jobbade heltid hela tiden.
    Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • TheMother

Gick på semester 12 augusti, sen ledig från 1 september. Sonen hade BF 24 september men föddes den 20:e.
    Kände att sista veckan var det tufft att jobba, så jag var nöjd med att gå på semester när jag gjorde.
    Jobbar inom barnomsorgen.

Mamma till Anton 080920
  • benedikten

Jag tänker gå 3 veckor innan bf. Tänker att jag vill kunna varva ner innan förlossningen, svårt att göra när man jobbar.
    Gör vad som känns bäst, det är svårt att jämnföra sig med andra eftersom du inte vet hur krävande deras jobb är.

• Ida 84

Jobbar också inom vården och kommer gå hem om en månad på HP.
    Funderar faktiskt på att plocka ut någon semesterdag i veckan framöver om det finns möjlighet för det.
    Jobbar "bara" 91% och enligt 3-3-modellen, men jag är så sjukt trött att jag känner mig väldigt oeffektiv på jobbet och känner att det vore skönt att trappa ner lite innan man går hem på heltid.

• Michisen

Jag har BF 19 oktober och blev heltidssjukskriven den 11 maj, så jag kunde inte jobba särskilt länge alls. Blev halvtidssjukskriven redan i vecka 11 ungefär.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Mabaja

Jag är i vecka 36 nu och jobbar heltid som personlig assistent. Har planerat att jobba till bf, dvs 30/9. och då heltid hela vägen. Men går självklart hem om en förlossning skulle dra igång!

• Liddi

Jag hade bf 28/3 och skulle ta semester från 8/3. Men 9/2 fick jag åka direkt från jobbet till förlossningen och han föddes dagen efter 10/2.....så nästa gång kommer jag ha lite mer framförhållning  

Alexander 090210
  • Snäckan05

Jobbar med IT-support och jobbade tills det var dags. Hade lite foglossning och var stor som ett hus men ville inte gå hemma. Med första barnet gick vattnet på jobb (hade inga känningar alls innan) och det var inte så kul och med andra barnet jobbade jag sista dagen onsdag och blev igångsatt torsdag. Gör det som känns bäst för dig.

• Miss Union

Har bf 15 november, har ett rätt tungt industrijobb så jag har fått full hp beviljad från den 16 september. Men nu  har jag haft problem med sammandragningar sedan jag började jobba efter semestern så jag har blivit halvtidssjukskriven. Ska bara jobba fyra timmar om dagen fram tills jag går hem helt. Känns mycket skönt, då jag varit hysteriskt trött större delen av graviditeten.

Svar på tråden Hur länge kunde du jobba?