• Vaniljblomm

Hur länge kunde du jobba?

Hur långt in i graviditeten kunde/orkade du jobba? Jag är nu i vecka 21 och motivationen börjar ta slut. Än så länge mår jag bra och orkar jobba, men jag tror att det blir tungt i slutet av graviditeten. Jag jobbar inom vården!

• Svar på tråden Hur länge kunde du jobba?
  • Malena C

Jag jobbade heltid vecka 36 ut men jag har ett kontorsjobb och ändå var det riktigt tungt på slutet.

• Ankissen

Jag jobbade till 20 april, och Ella var beräknad 21 april. Sen kom hon inte förrän 29:e april så en vecka fick jag ju. Med första barnet, Elliot, gick jag hem alldeles för tidigt, en månad innan bf. Sen kom han inte förrän 8 dagar efter, så jag gick hemma och kände mig pigg och hade "inget" att göra.

Jag är högstadielärare, och har ju inga direkta fysiska tunga grejer i mitt jobb. Och i och med att jag inte fått nån foglossning eller nåt har jag ju orkat gå. Största orosmomentet jag känt var om vattnet skulle gå mitt framför mina elever och det var därför jag gick hem så tidigt under första graviditeten.

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Ankissen
    Ankissen skrev 2010-08-28 12:31:44 följande:
    Jag jobbade till 20 april, och Ella var beräknad 21 april. Sen kom hon inte förrän 29:e april så en vecka fick jag ju. Med första barnet, Elliot, gick jag hem alldeles för tidigt, en månad innan bf. Sen kom han inte förrän 8 dagar efter, så jag gick hemma och kände mig pigg och hade "inget" att göra.

Jag är högstadielärare, och har ju inga direkta fysiska tunga grejer i mitt jobb. Och i och med att jag inte fått nån foglossning eller nåt har jag ju orkat gå. Största orosmomentet jag känt var om vattnet skulle gå mitt framför mina elever och det var därför jag gick hem så tidigt under första graviditeten.
    Glömde, jag jobbade heltid hela tiden.
    Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • TheMother

Gick på semester 12 augusti, sen ledig från 1 september. Sonen hade BF 24 september men föddes den 20:e.