Babyskydd? vilket ska man välja?
när dottern kom för snart fem år sedan hyrde vi babyskydd, nu har vi tänkt köpa ett.. men vilket ska man välja??
och vad kostar babyskydd?
lite länkar till jämförelse..?
när dottern kom för snart fem år sedan hyrde vi babyskydd, nu har vi tänkt köpa ett.. men vilket ska man välja??
och vad kostar babyskydd?
lite länkar till jämförelse..?
Jag valde att köpa ett Brio Primo. Det är ganska billigt - jag gav 1350 på rea (kostade 1890 egentligen), då var det med bas.
Brios är det minsta, smalaste och väger nästan minst med. Jag skulle få in både babyskydd. bakåtvänd bilbarnstol och bältesstol i baksätet, så storleken var viktig för oss.
Det har funkat kanon. Nu är lillan 4 månader o vi bytte till bakåtvänd bilstol i fredags.
Annars är det väl det vanliga som gäller : prova i bilen, testa att bära det mm.
Vi har en Britax safe plus till våran son som nu är 7,5 månad gammal. Han åker fortfarande i den och han är en stor bebis. Vi valde det babyskyddet för att det verkade det vara det absolut säkraste, med bland annat fempunktsbälte och ordentligt nack-/sidokollisions skydd. Med bas kostade den ca 2500 kr och de pengarna är det värt. Vi har än så länge ingen anledning att byta till en större bilstol.
Vi har valt ett "acta graco". Det är lite större men kan användas enligt de upp till ett år, men i snitt är det tio månader som gäller. 5-punktsbälte och bra sidoskydd... Kostade 1500 kr med bas, rea just då, 1900 är grundpriset tror jag.
Vi hyr stol från IF nu till barnet som kommer i okt, smidigt billigare än att köpa o kanon att man får byta upp sig två gånger i o med att dom växer. Vi kollade på nya stolar innan vi bestämde oss för att hyra o enbart babyskyddet kostade runt 2000 som man kunde ha upp till 9 mån , nu ger vi 102 kr i månaden o får behålla stol tre sen när hyran går ut .
Nä man behöver inte ha försäkring i IF men det är lite billigare om man har det ....
Det är inte nya stolar alla gånger men dom genomgår stora tester innan nästa tag dom o dom ser ut som nya när man får hem dom .
Gå in på If hemsida o läs lite så får ni mera info.
Vi tyckte det kändes onödigt att köpa babyskyddet som man använder så pass kort tid då man kan hyra det för halva priset av ett nytt.
Går även att hyra via Babyproffsen här men det var mycket dyrare.