Hur hårt/länge kan man truga med flaskan???
HJÄLP!!! ska försöka fatta mig kort...
Försöker få våran son (snart 4mån) att äta ur flaska (han kan ta flaskan teknikmässigt) men han vägrar äta ett helt mål!!
Jag vill gärna fortsätta med ammnigen, med mål att delamma några månader till.
Vi har prövat ALLT, enda gången han tog flaska och åt nästan en hel måltid var när jag var borta och pappa fick ge, (1vecka sen) då åt han glatt och sa inte ett ljud, för att till nästa gång totalvägra, jag som precis trodde att det hade släppt och vi funnit en lösning....suck...
Min fråga är Hur länge ska man hålla på att truga med flaskan vi testar ge 1-2 g/dag oftast till kvällen, med mig hemma och inte hemmma i alla lägen mätt, hungrig mittimellan, ja som jag tidigare sa vi har testat ALLT!
Ska man låta barnet skrika (fast det skär i hjärtat) tills det tar flaskan eller då kanske inte äter alls.
han har en gång skrikigt sig till sömns utan att äta....:/ fast det var nästan en månad sen och i början av våra flaskförsök.
Hur länge tar det tills det vänjer sig vid flaskan och accepterar den som en måltid?
Ska jag bara ge upp allting trots att jag mår dåligt i hur vi har det nu?
Funderade idag på att sluta amma helt om detta inte funkar, men vill ju helst inte det!!!
Någon med erfarenhet son kan ge lite hopp???
Tack!!=)