• Äldre 30 Aug 06:33
    1910 visningar
    3 svar
    3
    1910

    Är detta mobbing

    Min dotter bjöd alla tjejer ifrån sin klass på kalas, då alla har blivit bjuden till varandra under förra året i fsk klassen, och nu var det hennes tur.
    Hon var så glad och lycklig för detta förutom att det finns 4 tjejer som ogillar henne och visar det tydligt. När dom var på ett kalas i våras så hörde jag hur en av dom flyttade på sig och sa att dig kan man ju inte sitta bredvid. Väldigt olustigt att höra.

    När mammorna ringde och sa att just dessa 4 inte kunde komma pga främmande,konfirmation, farmor kommer, vi skall på bio så hördes det att dom ljög, men jag sa till dottern att det nog var så.
    När så kalaset var och presenterna öppnades så sa en av flickorna ´vad dum x och dom andra var som inte ville komma på hennes kalas ,inför alla.
    Min dotter blev väldigt ledsen då hon förstod att dom ljugit.
    Jag personligen tycker att det är för tidigt att utesluta och känner ett enormt föräldra ansvar i den här frågan.
    Oavsett om min flicka ogillar någon i sin klass så har jag alltid sagt att man går på kalaset och lär känna dom andra, och är social.
    Tids nog kommer det då vissa inte får vara med och gesten att bjuda och gå på allas kalas har varit fin, speciellt för dom som har varit blyga och har haft svårt att för sig.

  • Svar på tråden Är detta mobbing
  • Philip­pa
    Äldre 30 Aug 07:20
    #1

    Hur gammal är barnen?

    Man kan inte tvinga alla att gilla varnadra, jag menar, vi vuxna gillar inte alla heller... men visst kan det skötas snyggare...

  • Äldre 30 Aug 07:53
    #2

    Hur gammal är din dotter?

    Jag tvingar faktiskt inte min dotter att gå på kalas.. Inte alla.

    Är det så här är det bättre att bara bjuda vänner. Eller bjuda alla och ta att alla inte vill komma.

    Man jag skulle agera på den kommentaren din dotter hade fått på ett annat kalas.

  • Äldre 30 Aug 11:10
    #3

    Hon fyllde 7 år och dom här tjejerna har inte varit snälla i fsk klassen heller, där pedagogerna har tagit upp problemet.
    Jag menar inte att alla skall gilla varandra men känner ibland att vi vuxna lägger värderingar i barnens mun och kan sköta det snyggt, om nu inte någon vill komma.
    Hon var sist ut av alla i hennes klass att ha kalas, och dom gick på alla andras men ville inte komma till hennes.
    Känns ju väldigt elakt att säga det till klasskompisarna sanningen och sen be mammorna ljuga, och dottern fick ändå veta hur dom tänkte. Att föräldrarna sedan sms:ade 2 timmar före kalaset gjorde det inte bättre.

    När barnen går tvån,trean kan jag förstå att det har bildats konstellationer men pedagogerna i fsk klassen har jobbat mycket med att barnen ifrån olika områden inte skall gadda ihop sig.

Svar på tråden Är detta mobbing