vad ska vi göra?
Nelly är 5 år & har alltid varit tillsammans med sin syster Nova (6år) på dagis.men nu började Nova i förskoleklass & Nelly har inte kvar henne på dagis längre.
Nelly är lessen på mornarna & vill inte vara på dagis.... hon försöker hålla humöret uppe med ett "falskt" leende här hemma... men väl på dagis så vill hon inte släppa Jonny & gråter & vill inte vara där =(
(det är alltid jonny som sköter lämningen)
fröknarna.... eller i allafall en av dom tycker att man ska vara "hårdare" & inte dalta vid lämning... utan bara gå..... men det känns inte riktigt rätt.... vi har alltid pratat mycke med våra barn i alla olika sammanhang & det har alltid fungerat bra.enligt denna fröken så är det en "idé" som Nelly fått....
men jag tror inte det.... jag tror att det e separationen från Nova som hon tycker är jobbig .... hon har ju alltid haft Nova där som stöd & trygghet.... nu e hon "ensam".... visst hon har andra kompisar som hon leker bra med men ingen e ju som syrran ;)
jag föreslog i dag att vi kanske skulle ta ledigt från jobbet så vi kunde vara med en stund på morgonen när vi lämnar henne.... nästan lite som en ny inskolning... men det trodde inte denna fröken på alls =(
tycker inte att det känns rätt när Jonny berättar att fröknarna drar Nelly ur hans famn & säger att nu är det färdigdaltat med pappa!!!!!! & Nelly skriker & gråter =(
ÄR detta verkligen rätt metod????
det ar aldrig varit några problem med lämning & så förut.... hon har gått på samma dagis & avdelning i 4a år