• pettsons

Grannens tre-åring leker på pakeringen!!!!

Har en relativt ny granne, som har en son på tre år, alltid e han ute ensam och ofta då på parkeringen eller den stora vägen där bilar kör 70. Han cyklar även utan hjälm... Detta är en hemsk syn!! Väldigt dåligt av föräldrarna att låta sitt barn leka själv på helt fel ställe. Dessutom vet vi att mamman ofta sitter vid datorn inne och inte har koll på att killen är ute och leker, sex gånger under förra veckan var jag själv och hämtade pojken, och gick hem med honom. Varje gång ropar mamman kom in när jag knackar på o då sittande vid datorn, jasså lille XXXXXXX har du varit ute nu igen, du måste ju säga till mamma när du går ut!!! Igår var det så nära att en stadsbuss höll på att köra på honom, tog honom med mig och knackade på, berättade vad som hänt.

Då får jag till svar, det var ett j-vla springande på dig, jag tar hand om min son och behöver ingen barnvakt

Trodde jag skulle svimma, visst det kanske inte e min ensak men hon har absolut ingen koll på honom, och snart händer det något. Vad ska man göra???? 

• Svar på tråden Grannens tre-åring leker på pakeringen!!!!
  • Mammat3

Hmmm kanske är läge att ringa soc innan pojken blir påkörd och dör...

• oOLillaJagOo
    Mammat3 skrev 2010-08-30 19:42:48 följande:
    Hmmm kanske är läge att ringa soc innan pojken blir påkörd och dör...
  • pettsons

ja frågan e om man ska ta och göra det, jag känner att jag inte vill göra mig ovän med dem men samtidigt är frågan om det soc man ska ringa.Men koll på sin son har hon inte

• Hexen

Ring direkt. Reagera.
    Det här speglar förmodligen andra betéenden i hemmet.

Vi måste ta hand om varandra i världen :)

• spontaneous86

Jag skulle ringa, det är inte som att ni kommer att vara bästa vänner ändå? Tänk på den lilla pojkens bästa!

• Matillin

Jag skulle nog också ringa om det är så illa som du beskriver. Det låter inte som normala hemförhållanden faktiskt! Klart ett barn kan smita ut det har våran tjej gjort någon gång, men vi har nu börjat låsa dörren och hon eller hennes storasyster på 3,5 år får under inga omständigheter vara ute och leka själva. Då bor vi inte vid några trafikerade vägar. Du kan ju alltid ringa anonymt för att rådfråga till att börja med!

• Simsonen

Det är ju inte bara det att han kan bli påkörd, om mamman är så inne i datorn att hon inte märker att han går ut, hur vet vi då att han får mat och liknande? Vad ensamt det måste vara för denna lille kille, det är väl inget liv för ett barn att klara sig praktiskt taget själv vid tre års ålder.

• pettsons

Jag har ringt soc men de tyckte jag kunde ta mig an hennes son lite och söka lite mer information om situationen, har gjort så och konstaterat att hans liv e kaos, pratat med soc igen och de kommer att utreda detta. Nu är det fler personer som reagerat så det finns fler vittnen

• Matillin

Tummen upp Ts! Tur att det finns människor som du! Du gör pojken och även mamman en stor tjänst genom att reagera!

Svar på tråden Grannens tre-åring leker på pakeringen!!!!