Tips eller råd .. eller nå´t
Ska försöka fatta mig kort.
Min sambo har en son på 18½ år som under hela vår tid tillsammans bott hos sin mor och styvfar fram tills idag. Det hade tydligen krisat ihop sig hos mamman så idag flyttade han in med buller och bång hos oss. Vi fick 2 dagars förvarning om att det krisade och 1 timmes förvarning innan han stod med sina kartonger här.
Självklart är han jättevälkommen att bo här .. det är inte där skon klämmer utan snarare min okunskap om tonåringar och deras behov.
Jag själv har en 9 årig son och är därför helt utom kunskap om dessa testosteron stinnade finnhyade grabbar.
Till saken hör ju då att han är 18½ och således myndig men vad är rätt att ställa för krav på honom här hemma? Vad ska man tillåta och inte? Han har ett år kvar på gymnasiet, jobbar lite vid sidan om .. ska han betala här hemma såsom jag fick göra som tonåring hemma .. vad är rimligt att han betalar? Ger man månadspeng till dem?
Tja som sagt, jag kan inget om detta så ni med erfarenhet .. delge gärna era tips och vad jag kan förvänta mig.
//Jeanette