• Vår önskan

Brio zento eller Akta graco duoflex ?!

Behöver lite hjälp.
    Vilken stol är den säkraste och bästa?

Har just nu en Zento i framsätet men fick en duoflex av en bekant. Duoflexen var tänk till mina föäldrars bil men då den saknar stödbenet måste den vara fram och de har airbag.
    Funderar på att byta stol så att vi tar duoflexen eller ska jag köpa ett stödben?
    Vill ha den bästa i vår bil eftersom det är där han åker mest.

vad är er erfarenhet, vilken stol är säkrast?!

• Svar på tråden Brio zento eller Akta graco duoflex ?!
  • Dixie

vet inte vilken som är säkrast  - men vi har haft båda stolarna och barnen satt bättre i duoflex än Zento - särskilt om de somnade, då det är bättre lutning på duoflex

• Vår önskan

Okej, vår son sitter jätte bra i sin zento, även när han sover.
    det kanske får bli sten, sax, påse =)

ingen annan?

• Joico

Du får nog lugna dig på svarsfronten lite, det hade ju bara gått en kvart sen du startade tråden. Dessutom på en måndagkväll!

Båda stolarna är lika säkra sålänge de sitter bra och är korrekt monterade i bilen. Nackdelen med Duoflexen är att den bara är godkänd till 18kg i baksätet. Både Zenton och Duoflexen är stolar som folk annars inte är särskilt nöjda med, nån av dom. Men det är inget fel på dom! Prova båda stolarna i båda bilarna och se vilken som passar bäst var, och i vilken barnet sitter bäst.
    Vad är det för årgång på Duoflexen?

• Vår önskan

Vi har haft Zenton sen i februari och vi är supernöjda, men vi har ju inget annat att jämföra med.
    Jag tror aktagraco stolen är från 07 kanske. Fick den av en bekant och deras barn är född tidigt 06.
    Frågade henne om stödbenet men hon sa att de haft stolen fram och att det inte följde med något stödben.

Svar på tråden Brio zento eller Akta graco duoflex ?!