• Tigrino

Flaska som är lika "stor" som bröstet?

Go'kväll! 

Tänkte höra med er FL-experter vilken flaska som är allra mest lik bröstet? Så att bebisen måste gapa stort och får ganska mycket "napp" i munnen osv.
    Vår kille förstår nämligen inte alls hur man suger när det kommer till flaska, han har haft några lyckträffar ett fåtal gånger men sen är det omöjligt. Han bara tuggar och kör med tungan. Han hade ingen aning om hur han skulle amma när han var nyfödd heller, måste säga att han är lite... svår  
    Tror det beror på att de "vanliga" napparna på flaskor är för smala, och kanske för hårda också. Har testat rak, med rund topp och den platta, anatomiska varianten men ingen går! Det lustiga är att han har en sugnapp med anatomiskt formad del, och den tuttar han på för fullt.

Han har börjar gilla majsvälling nu, och det blir lite slabbigt att mata med sked eller i pipmugg.  

• Svar på tråden Flaska som är lika "stor" som bröstet?
  • Silverkatten06

Har för mig att både Avent och Dr. Brown har lite större/bredare dinappar på några av sina flaskor. Googla på det så hittar du säkert bilder...

• IsaCMoJs

Jag tycker att Tommie Tippie är bra!

Mamma till Moa 081216
  • GAGA

tommee tippee är den du söker. Den måste ha största sugdelen på marknaden.

• Tigrino

Jaa, Tommee Tippee ser faktiskt störst ut! Var kan man få tag på såna och har ni något ca pris var det är billigast?  
    Babyproffsen och Brio är de affärer vi har närmast till, men jag ska köra det på pricerunner och se om det finns svar där också!  

• Ceka86

avent e mycket bra o det körde jag på min son... han hade oxå problem me ta de där nappflaskor som e smala

• Silverkatten06

Babyproffsen har säkert både Tommee Tippee, Avent och Dr Brown så åker du dit kan du säkert jämföra dem på plats...

Svar på tråden Flaska som är lika "stor" som bröstet?