shitvadjaghatar skrev 2010-08-31 10:49:46 följande:
Och min absoluta åsikt är att om man köper billigt köper man dyrt.
Att vara medveten om det är ju att ha en sund inställning till sin ekonomi.
Alla som köpt ett plagg på HM för under 100lappen vet att den inte håller så många tvättar.
Alla som köpt skor till sina barn på skopunkten vet att dom är pajj efter ett par veckor.
Alla?
Jag har köpt många kläder billigt på HM, som jag har använt i flera säsonger, jag har köpt skor på skopunkten som hållt i flera säsonger.
Jag köpte en t-shirt till mitt barn från HM för 40 kronor, den höll tvätt efter tvätt, samtidigt köpte jag en t-shirt från Lingong och Blåbär som förlorade formen efter första tvätten.
Nej, jag håller inte med dig, Om du skulle titta i min garderob så skulle du märka att att 75% av mina kläder kommer från typ HM, men att de allra flesta kläderna har minst två år på nacken och används regelbundet.
Däremot har jag vid några tillfällen gått på rejäla nitar och köpt sk kvalitetskläder, som har förlorat formen efter en tvätt, blivit noppiga etc (ja, jag kan tvätta och är förbaskat duktig på det).
Priset är inte inte alltid avgörande för kvaliteten.
Jag har generellt haft det största bekymret (trots billiga kläder) att mitt barns kläder har varit snygga och hela efter det han vuxit ur dom.
Skorna ärver jag numera, för de är i så bra skick att jag inte kan med att slänga (och det är inte svindyra märkesskor)