• saknaden

Vi som fått barn med IVF i falun.

Här hänger vi som äntligen fått våra små med hjälp av Ivf i falun. Andra är självklart oxå välkommna att diskutera allt som vi nyblivna föräldrar har i huvudet!

Här diskuteras allt mellan himmel och jord!
    Från avslag till blöjor. Rädslor och amning, magknip och allt ni bara kan tänka er..
    Så häng med du oxå.Baby

• Svar på tråden Vi som fått barn med IVF i falun.
  • aqua84
    Dodo74 skrev 2012-09-24 20:35:23 följande:
    Har ju min David från Falun, nu snart två år!!! Är nu gravid igen "på naturligt sätt" :O. Hoppas det håller i sig och inte blir missfall igen.... :( Har gått 11 veckor nu....

Grattis och lycka till!!
  • DreamBear

Måste hoppa in här och berätta att under sker :) Jag är gravid i vecka 13 o vi lyckades helt på egen hand.
    Var till gyn i oktober och gick veta att om vi önskade syskon var det ivf som gällde. Deppigt värre pga dålig ekonomi. En månad senare var mensen sen och plusset kom. Lycka!!

Tyvärr har jag haft blödningar o varit på vul i vecka 9 och 11. Allt ser bra ut o de hittar ingen förklaring till blödningarna. Så i måndags kom det blodklumpar o även på tisdagen. Sedan inget mera. Blöder inte ens som innan. Skumt! Ska till gyn igen imorgon på koll. Nervöst!!

På detta låga järndepåer så jag har redan blivit ordinerad järn. Niferex tyckte bm. Jag köpte hemofer. Mindre järn men min mage tål inte niferex.

Håll en tumme imorgon!

• lollsanT
    DreamBear skrev 2013-01-23 20:02:30 följande:
    Måste hoppa in här och berätta att under sker :) Jag är gravid i vecka 13 o vi lyckades helt på egen hand.
    Var till gyn i oktober och gick veta att om vi önskade syskon var det ivf som gällde. Deppigt värre pga dålig ekonomi. En månad senare var mensen sen och plusset kom. Lycka!!

Tyvärr har jag haft blödningar o varit på vul i vecka 9 och 11. Allt ser bra ut o de hittar ingen förklaring till blödningarna. Så i måndags kom det blodklumpar o även på tisdagen. Sedan inget mera. Blöder inte ens som innan. Skumt! Ska till gyn igen imorgon på koll. Nervöst!!

På detta låga järndepåer så jag har redan blivit ordinerad järn. Niferex tyckte bm. Jag köpte hemofer. Mindre järn men min mage tål inte niferex.

Håll en tumme imorgon!

Jag är också gravid på "naturlig" väg fast jag är i v 7
    Grattis till pyret!! 
  • caroline 32

Har en dotter på 5 år som är made in Falun samt gravid i v 20 även den tillverkad i Falun. Var även gravid 2009 som vi fick avbryta tyvärr. Men av 3 besök blev det 3 plus! Bra statistik;)

• aqua84

Kan uppdatera jag med...efter IVF i februari är vi oxå gravida!! V19 nu!!! Funka på första hormonstimuleringen denna gången!!

Grattis DreamBear o igen LollsanT !

• aqua84

Kan uppdatera jag med...efter IVF i februari är vi oxå gravida!! V19 nu!!! Funka på första hormonstimuleringen denna gången!!

Grattis DreamBear o igen LollsanT !

• Dodo74

Har hållt i sig här också. Är i v 29 nu! :)

Grattis alla andra! Håller tummarna för dig björnen, hur har det gått?? 

• DreamBear

Allt såg bra ut igår. Liten var 6 cm o sprattla runt för fullt. Blödningarna beror troligen på en lågt liggande moderkaka som skavt. Läkaren trodde att det skulle sluta blöda nu när moderkakan flyttas uppåt :)

• Catgodess

Vill gärna hoppa in här och berätta om våra två mirakel som föddes efter 3 misslyckade försök i Umeå och ett jättelyckat försök i Falun när vi sökte privat :) 
    Efter 4,5år föddes våra enäggstvillingar för 18månader sen :)
    Är nu gravid på naturligt sätt och väntar en bebis till vilken dag som helst :)

Hade jag vetat från början vad jag vet om IVF idag hade jag krävt att bli skickad till Falun direkt för bättre bemötande har vi inte fått någonstans :) 

• aqua84

Ser nu att fel smugit sig in i mitt inlägg...IVF i september ska det förstås va!!

Stort GRATTIS alla!!

• gt98mbj

Halloj alla kämpar.
    En fundering. Finns det någon sån här grupp på facebook ?

• we wish for a baby
    gt98mbj skrev 2013-02-20 22:17:07 följande:
    Halloj alla kämpar.
    En fundering. Finns det någon sån här grupp på facebook ?
    Tror inte det kanske borde göra en, jag är mer på facebook  numera än vad jag är på fl är aldrig inne här numera.
Svar på tråden Vi som fått barn med IVF i falun.