• Kasihi

Kan man byta tvärt från sempers till NAN?

Eller måste man ha någonslags övergångsperiod?
    Vi funderar på att byta från Sempers ersättning till NAN då våran kille är
    hård i magen av sempers och jag har läst vissa som fått bättre magar med NAN.

Får man byta rakt av? Eller hur gör man?

• Svar på tråden Kan man byta tvärt från sempers till NAN?
  • Cattas

Ja du bara byter rakt av och var inte orolig om du inte ser skillnad med en gång det tar c:a 3 dagar innan du märker skillnad. Vi fick byta till NAN med vår dotter också.

• sleeping angel

Oj nej det kan du inte, du måste fasa in det. Vissa magar (speciellt känsliga) kan reagera otroligt starkt. Men du kan fasa in det snabbt, typ 75 sepmer 25 NAn dag 1, 50 semper 50 NAN dag 2 och sen 25 semper 75 nan dag tre och sen är då helt på nan dag 4.

• Fotavtryck

"första" matningen fick han 50/50 i varsin flaska. men sedan bytte vi rakt av.
    BVC sa att det räckte aldeles utmärkt så. dom, barnen, ska tudligen reagera efter första matningen om det skulle vara nått som magen inte klarar av, genom att kräkas eller bli skrikiga. .
    O bäst är att byta från semp till nam o inte tvärt om.

Lycka till

• Skogsflickan

Jag bytte direkt från nan ha 1 till semper 2 (tvärtom än vad du ska göra). Läkaren på bvc sa att man kan byta rakt av bara han gillar smaken, när man byter lite i taget har med smaken att göra sa han. jag bytte direkt och det var inga problem.

• Karolia

Vi bytte också rakt av och bäbis mådde bättre redan efter första flaskan. Så vi fasade inte.

• Modgun

Klart att man kan byta rakt av, men vissa magar kan vara lite känsliga.
    Jag fick byta från nan till semper då nan var som rävgift för min dotter.

Svar på tråden Kan man byta tvärt från sempers till NAN?