• Lovisa09

Hur mycket ersättning till 3 månaders?

Hej! Min flicka är snart 3 månader och jag har delammat henne från början p.g.a. otillräckligt med mjölk. Hon blev helt enkelt inte nöjd med bara amningen. Så nu har jag kört varannan gång med ersättning och varannan gång ammat. Det har varit komplicerat ocjh jag har varit nära att ge upp amningen flera gånger. När det nu flöt på hyfsat i alla fall så bestämde sig min lilla flicka för att inte vilja ta bröstet mer. Efter att ha försökt få henne att ta bröstet sedan helgen har ju nu beslutat mig att det får vara nog nu så idag och igår fick hon enbart flaska och det går jätte bra.
    Men hon äter så olika mycket hela tiden, ena gången 165 ml och andra gånger endast 100 ml, men då somnar hon oftast till ndner måltiden och man får väcka till henne men hon bryr sig inte till slut om vad jag gör, hon vill sova.
    Hur många gånder per dygn äter dem ersättning, hon har ätit fem ggr per dygn nu och det borde vara tillräckligt men så blir jag osäker när hon inte äter så mycket vid en del mål.
    Men å andra sidan så är hon mätt så är hon.
    Hur mycket äter era 3 månaders som får ersättning och hur ofta?

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-31 21:01
    kom på en sak till angående ersättning. Måste man ge extra vatten när man bara ger ersättning? Nån som vet? har för mig att jag läst det nånstans men kan inte se att det verkar som man behöver göra det här på FL.

• Svar på tråden Hur mycket ersättning till 3 månaders?
  • kokos

Min son blir 3 månader om en vecka. Han äter mellan 100-150 ml oftast 6 gånger på dygnet. Brukar äta med ca 3 timmars mellanrum ibland 4 på dagen och han äter sista runt 18.30-19 sover sedan till 03 för att äta igen. Sedan äter han runt 6-6.30 igen. Det målet på natten brukar han äta runt 150 ml annars äter han runt 100-130ml.

Han har vägning om en vecka är fyra veckors sedan sista vägningen då. På den undersökningen låg han precis på medelsträcket. Han kräks ganska ofta så nu kanske han ligger under kurvan Obestämd Men han är pigg och glad sedan får väl vägningen säga sitt och sköterskan också förstås

Allt går om man bara vill
Svar på tråden Hur mycket ersättning till 3 månaders?