• Anonym

Vart går gränsen i ett parforhold att möta andra?

Hej,

Jag och min sambo har varit och bodd i hop i nästan 3 år nu och vi har precis köpt lägenhet som vi ägar gemensamt.

Nu upptäckte jag att han hade varit och mött sin ex-flickvänn på fika en dag. Samt att jag såg en sms där han frågar henne på en till fika.

Då undrar jag var går gränsen?

Han gör detta bak min rygg.

Han kan väl berätta i så fall att han går och möter en tjejkompis till och med sin ex-flickvänn.

Jag undrar hur han plutselig kan få intresse för henne?

De har inte haft kontakt de första 2 år han var samman med mig i alla fall.

Är det så att jag inte är tillräckligt för honom?

Helt generlt vill jag veta om det är ok att pöjkvänne går och möter exen regelbundet? Är dte normal?

Jag känner att dte är lite konstigt.

Men han kanske heller inte vägar berätta för mig för han då tror att jag blir avundsjuk.

Det är inte kul att finne ut av det att han går bak min ryggen och möter andre tjejer- skulle jag konfrontera han med detta skulle han bara säga att det är tjejkompiser.

MVH

• Svar på tråden Vart går gränsen i ett parforhold att möta andra?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det är svårt att ge dig ett generellt svar. För vissa kan det vara så att man träffar sitt ex som en kompis, för andra inte. Det som är viktigt är att just du och din pojkvän är överens om var era gränser går. Jag tycker att du skall ta upp ett samtal med honom om det.  Det ni kommer överens om skall vara bra för er båda. Ingen vinner på att ha en missnöjd partner. Du har en känsla att du inte är tillräcklig för honom och det skulle vara bra om du kände dig så trygg att du kunde prata med honom om det. Om du går och bär på detta själv kommer du inte att må bra och dina fantasier riskerar att dra iväg.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Vart går gränsen i ett parforhold att möta andra?