• calliphora

ug, mer eller mindre - din snuttefilt i smiskträsket

Tråden Light-ug med rollproblem muterar än en gång...

Här pratar vi om hur det är att vara feminist och gilla smisk/dominans och en hel del annat närbesläktat. Vi välkomnar alla nya och gamla vänner till att vända ut och in på ämnen som hör till. Inga frågor är för stora eller för små för att tas upp i tråden.

Är undergivenhet en medfödd läggning eller något socialt inlärt? 
    Vilket ger bästa smisket? 
    IKEAS stekspade eller en hårborste?
    Hur ger man Omsorg på allra bästa sätt? 
    Hur håller man barnen ovetande? 

Det är exempel på ämnen som nagelfarts tidigare. Vi kör vidare och alla är välkomna!

Tidigare trådar:

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m32726873.html

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m34931298.html

www.familjeliv.se/Forum-9-191/m37757492.html

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m40708538.html

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43405173.html 

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m45907633.html

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m48270500.html

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m50256256.html

Vilka är vi nu som huserar här i tråden sedan tidigare? Ta en titt på systertråden:

Presentationstråd

• Svar på tråden ug, mer eller mindre - din snuttefilt i smiskträsket
  • Dominant
    Anonym (even) skrev 2012-09-16 20:58:28 följande:
    Nej, det är en sanning med modifikation. Lyckat beteende som betalar sig innebär ett kraftfullt lärande för hjärnan. Misslyckande, till och med om det kommer i form av elstötar eller utebliven mat får inte hjärnan att lära nytt utan är ganska verkningslöst.
    Menar du att man inte lär sig att sluta ta på exempelvis spisplattan om man bränner sig där? Eller att folk slutar gå ut sent genom en park om de blivit våldtagna där? Eller att folk undviker eller kör långsammare på ställen där de en gång krockat?

Det är ju helt självklart, jag förstår inte ens varför du argumenterar emot det. Bränner du dig när du tar i en brännässla, så slutar du ta i dem, blir du sjuk av en viss mat, så slutar du äta den.
  • Ugflickan
    Dominant skrev 2012-09-18 14:38:21 följande:
    Menar du att man inte lär sig att sluta ta på exempelvis spisplattan om man bränner sig där? Eller att folk slutar gå ut sent genom en park om de blivit våldtagna där? Eller att folk undviker eller kör långsammare på ställen där de en gång krockat?

Det är ju helt självklart, jag förstår inte ens varför du argumenterar emot det. Bränner du dig när du tar i en brännässla, så slutar du ta i dem, blir du sjuk av en viss mat, så slutar du äta den.
  • Anonym (even)
    Dominant skrev 2012-09-18 14:38:21 följande:

Nu pratar du om enkla stimuli och enkla aversioner inte om komplexiteten i beteenden och beteendemodifikation. 
  • Anonym (m)

Vad hände med den här tråden då?

• MsMagnolia
    Anonym (m) skrev 2013-07-21 20:56:28 följande:
    Vad hände med den här tråden då?

Stammisarna försvann? Ämnena tog slut? Frågorna tog slut? Svaren tog slut? Allt har redan pratats om? Ingen aning.

Annars tycker jag att det är ganska intressant att tråden stannade av precis efter ett reklaminlägg...
  • Anonym (newbie)

Jag tycker också att det är jättetråkigt att denna tråden dog. Även om jag upptäckte den bara strax innan den drog sin sista suck så har den hjälpt mig jättemycket. Om ni som varit aktiva tidigare fortfarande läser här vill jag bara säga tack till er alla!

• MsMagnolia
    Anonym (newbie) skrev 2013-07-24 19:17:28 följande:
    Jag tycker också att det är jättetråkigt att denna tråden dog. Även om jag upptäckte den bara strax innan den drog sin sista suck så har den hjälpt mig jättemycket. Om ni som varit aktiva tidigare fortfarande läser här vill jag bara säga tack till er alla!
    Själv hängde jag mycket här 2009-2010... kanske 2011 också men sen har det blivit glesare och glesare. Jag skriver/läser mer på darkside istället. Kanske är det så för andra också?
  • Anonym (even)

Jo jag är också på Darkside istället. Har slutat ha så svårt att acceptera min läggning. Har släppt sargen och kommit in i matchen.

• MsMagnolia
    Anonym (even) skrev 2013-07-27 09:32:41 följande:
    Jo jag är också på Darkside istället. Har slutat ha så svårt att acceptera min läggning. Har släppt sargen och kommit in i matchen.
    Vad härligt! Acceptansfasen kan vara nog så lång! :) Ibland halkar jag ner i den igen! :) Kontakta mig gärna på darkside om du vill, jag har samma namn där! :)
  • Anonym (even)
    MsMagnolia skrev 2013-07-27 15:20:46 följande:
    Vad härligt! Acceptansfasen kan vara nog så lång! :) Ibland halkar jag ner i den igen! :) Kontakta mig gärna på darkside om du vill, jag har samma namn där! :)

Ah jag är en smygis med mitt nick i den här tråden. Du och jag är vänner på DS .

Kram

/E
  • MsMagnolia
    Anonym (even) skrev 2013-07-28 09:22:35 följande:

Ah jag är en smygis med mitt nick i den här tråden. Du och jag är vänner på DS .
    Kram
    /E
    Men då får du ju ta och skriva till mig på ds vem du är! :D
  • SteffK
    Anonym (newbie) skrev 2013-07-24 19:17:28 följande:
    Vet inte om jag räknas till stammisarna, men jag hänger här fortfarande.
  • Anonym (even)
    SteffK skrev 2013-08-03 14:25:56 följande:
    Vet inte om jag räknas till stammisarna, men jag hänger här fortfarande.

Va!? Har du varit här och hängt?

Kram på dig! Hemma igen?
  • SteffK
    Anonym (even) skrev 2013-08-03 19:24:30 följande:

Va!? Har du varit här och hängt?
    Kram på dig! Hemma igen?
    Tack :)
    Precis hemkommen och brottas med att fixa iordning allt.

Kollade här och på DS idag, och efter det efterfrågade så bombade jag min tagg på väggen :)

Kram! Hörs gm DS. 
  • Anonym (liv)

Hej alla glada!

Jag ser att den här tråden verkar ha dött ut (jag själv har aldrig skrivit här men däremot lurkat)
    Jag vill välkomna alla som vill det till min nya tråd www.familjeliv.se/Forum-4-362/m71410081.html (Vi som är D/s), som startades efter ett behov att samla oss efter det kaos som uppstod i samband med min frågetråd, www.familjeliv.se/Forum-26-448/m71377654.html (Jag tjänar min Man - fråga vad du vill)
    Så ni som vill får gärna bege er dit.

/liv (en undergiven tjänare)    

• Anonym (Jonna)

Hej!
    Jag är väl en gammal stammis. Tråden hittade jag för några år sedan och den har gett mig mycket. Idag är jag mer trygg med vem jag är och vad jag behöver men tänker ändå på tråden och alla som var aktiva ibland. Saknar våra intressant diskussioner.  

• Anonym (liv)
    Anonym (Jonna) skrev 2013-10-25 10:52:28 följande:
    Hej!
    Jag är väl en gammal stammis. Tråden hittade jag för några år sedan och den har gett mig mycket. Idag är jag mer trygg med vem jag är och vad jag behöver men tänker ändå på tråden och alla som var aktiva ibland. Saknar våra intressant diskussioner.  

Det finns en del intressant i våran också Så det är bara till att skriva eller smygläsa om du vill...
    Även om man är tryggare så behöver man utväxling och en bekräftelse att det finns likasinnade. I alla fall jag. 
Svar på tråden ug, mer eller mindre - din snuttefilt i smiskträsket