craz skrev 2010-09-03 22:46:29 följande:
tacksam för alla svar jag fått. Jag har tänkt göra precis så problemet är bara det att vi bor i lägenhet och har en heltäckningsmatta överallt om han nu då kissar eller bajsar på mattan så kommer det bli lite knepigt. Måste fundera ut en lösning på detta först..................
Kalsonger hindrar ju bajset från att komma på golvet (om det inte är väldigt löst eller väääldigt mycket)... Kisset fångas ju till viss del upp av kalsongerna, men se till att ta bort alla dyra mattor (som inte går att tvätta) först... .. ;)
En förberedelse inför potträningen som jag inte har provat, men som jag misstänker kanske kan hjälpa innan man tar en bit tyg (t.ex. klippa från ett gammalt lakan) och lägga i blöjan så att det blir lite blötare och obehagligare så att det känns... Kanske kan vara värt att testa veckan innan ni börjar "på riktigt"? Finns iofs även "potty training"-blöjor, men de är ganska dyra tror jag...
Olyckor kommer att hända även efter att han blivit "blöjfri" så tyvärr är mattorna nog i farozon de närmsta veckorna efteråt ändå hur du än gör... ;)