• Mamma1988

Hjälp? Har ni fått bidrag?

Hej!
    Jag vet att man kan få bidrag, tex från majblomman o så.. Någon som vet någon som kan hjälpa mig?
    Jag får absolut inte pengarna att gå ihop nu. De e helt kört. Ja har 11 tusen i räkningar (två hyror, tillbaka i tiden) o ja har försökt allt men de går inte. Ja fixar de inte. Måste få hjälp men soc kan inte hjälpa mig tydligen. Vafan ska ja göra då? Betalar ja in en hyra på 5500kr så har vi inga pengar o sonen får ingen mat. Ja skiter i om ja inte äter men han måste ju få i sig mat.
    SNÄLLA!!!
    Hjälp mig, har riktig panik nu!!!
    Kram

• Svar på tråden Hjälp? Har ni fått bidrag?
  • helnöt

varför kan soc inte hjälpa dig??

• Mamma1988
    helnöt skrev 2010-09-02 12:32:05 följande:
    varför kan soc inte hjälpa dig??
    Dom säger att de e så pass gamla räkningar (30 Juni & 30 Juli skulle dom varit betalda) och då kan tydligen inte dom hjälpa mig.
  • La Lola

Hör av dig till kyrkan.
    Av de kan du få hjälp med mat.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Mamma1988
    nycsthlm skrev 2010-09-02 13:59:30 följande:
    Vart bor du ts?

Sök första majblommans fond. Deadlinen för hösten är 5 sept.
    Bor i Kalmar
  • Mamma1988
    La Lola skrev 2010-09-02 14:04:04 följande:
    Hör av dig till kyrkan.
    Av de kan du få hjälp med mat.
    Okej, vilken kyrka som?
  • contaqt
    Mamma1988 skrev 2010-09-02 19:12:58 följande:
    Okej, vilken kyrka som?
    Frälsis rekommenderas
  • La Lola
    Mamma1988 skrev 2010-09-02 19:12:58 följande:
    Okej, vilken kyrka som?
    Svenska kyrkan ja.
  • Mamma1988
    La Lola skrev 2010-09-02 19:17:26 följande:
    Svenska kyrkan ja.
    Okej ska kolla upp de imön. Vore ju skönt me lite hjälp. Men visst e de så att dom har tystnadsplickt.
    Bara så sonens pappa inte kan använda de emot mig i rättegången..
  • La Lola
    Mamma1988 skrev 2010-09-02 19:24:14 följande:
    Okej ska kolla upp de imön. Vore ju skönt me lite hjälp. Men visst e de så att dom har tystnadsplickt.
    Bara så sonens pappa inte kan använda de emot mig i rättegången..
    Ja de har tystadsplikt.

Rättegång?
  • Mamma1988
    La Lola skrev 2010-09-02 19:26:07 följande:
    Ja de har tystadsplikt.

Rättegång?
    Ja, jag lever inte tillsammans med sonens pappa och han kan inte prata me mig. Varje gång han vill ha något sagt så drar han igång en rättegång.
    Han tycker på att han ska ha sonen torsdag till måndag varannan vecka. Men de går inte jag me på. Varför ska han ha de när han  inte visar sitt intresse nu, med att ha honom varannan lördag som de e sagt? han kommer o går som han vill. så nu drar han upp en ny rättegång. Hoppas bara på att få datumet o så.. Så de kan bli avklarat så man slipper tänka på de.
    Vill bara veta att dom har tystnadsplikt så pappan inte kan använda de emot mig. Typ "mamma1988" har inga pengar som hon måste gå till kyrkan o be om hjälp.
  • Bagarn
    Mamma1988 skrev 2010-09-02 12:30:25 följande:
    Hej!
    Jag vet att man kan få bidrag, tex från majblomman o så.. Någon som vet någon som kan hjälpa mig?
    Jag får absolut inte pengarna att gå ihop nu. De e helt kört. Ja har 11 tusen i räkningar (två hyror, tillbaka i tiden) o ja har försökt allt men de går inte. Ja fixar de inte. Måste få hjälp men soc kan inte hjälpa mig tydligen. Vafan ska ja göra då? Betalar ja in en hyra på 5500kr så har vi inga pengar o sonen får ingen mat. Ja skiter i om ja inte äter men han måste ju få i sig mat.
    SNÄLLA!!!
    Hjälp mig, har riktig panik nu!!!
    Kram
    Se till att prata med din hyresvärd och kanske ni kan komma överens om en betalningsplan på det som inte är betalt. Du måste ju ha kvar din lägenhet framförallt. Kan inte soc hjälpa dig med gamla räkningar så kanske dom kan hjälpa dig ekonomiskt i framtiden för du får ju ut väldigt lite pengar i mina öron.
    Lycka till!!! 
  • Mamma1988
    Bagarn skrev 2010-09-02 20:25:17 följande:
    Se till att prata med din hyresvärd och kanske ni kan komma överens om en betalningsplan på det som inte är betalt. Du måste ju ha kvar din lägenhet framförallt. Kan inte soc hjälpa dig med gamla räkningar så kanske dom kan hjälpa dig ekonomiskt i framtiden för du får ju ut väldigt lite pengar i mina öron.
    Lycka till!!! 
    mmm ska ringa till dom idag o fråga hur fan ja ska kunna betala dom.
  • malin91

har du sökt bostbirdget från förskringskassan??
    och betlar pappan underhållsstöd för det har du rätt till att få av han och om han inte har någon inkonmst så kan man få från försrkingskassan.

• Mamma1988
    malin91 skrev 2010-09-10 17:52:12 följande:
    har du sökt bostbirdget från förskringskassan??
    och betlar pappan underhållsstöd för det har du rätt till att få av han och om han inte har någon inkonmst så kan man få från försrkingskassan.
    joo ja får både bostadsbidrag & underhåll
Svar på tråden Hjälp? Har ni fått bidrag?