• wow

tycker inte om ersättning

Jag ammar min son men ibland behöver vi ge honom flaska av olika skäl. Det funkar bra att pumpa ut och ge honom, då tar han flaskan, men ersättning vill han inte ha! Vi har använt NAN 1. Är det smakskillnad mellan pulver-NAN och den färdigblandade? Och smakar Semper annorlunda? Tänkte att han kanske skulle tycka bättre om det?

• Svar på tråden tycker inte om ersättning
  • Rainbowbright

Hej hej!!

Vår son hatade smaken av all ersättning i början, vi testade olika, olika teperatur mm, men han grimaserade och spottade ut sen börja han skrika.

Jag gav inte upp utan han fick smaka ersättning varje dag iblanf två gånger per dag, och nu några veckor senare klunkar han i sig det och slickar sig om läpparna...=)

däremot så kämpar vi nu att för att kunna byta ut ett mål helt, ersättning funkar bara om han får det i kombo med tisse först...suckar...

Så ge inte upp det är nog en vane sak för det små som aldrig fått nått annat än just en smak, och sen att det dessutom kommer i fel förpackning gör ju inte saken bättre..=)

lycka till

• Bonzan

Vår son äter babysemp 1 eftersom jag inte producerar tillräckligt med mjölk själv.
    Han gillar inte nan 1 alls och får magknip av den så jag skulle rekommendera att ni köper en färdig babysemp 1 och testa.
    Lycka till 

• watership down

min son har flaskmatats med bröstmjölk och det var lite kink att gå över till ersättning för det var inte alls lika gott. men nu funkar det, efter lite skrik och jobb. men han får fortfarande bröstmjölk ibland och det är ju godast :)

har gett semper tetra först och sen pulver när vi började göra av med mer ersättning

• wow

Tack för era svar! Ska nog testa färdigblandad semper...

• EmelieJo

Våran son äter ersättning blandat med amning då jag inte har tillräckligt själv längre.
    Vi började med färdigblandad NAN1 sedan Babysemp 1, men sedan köpte vi hem
    pulver semper, men han har tyckt om allt!

Det enda är att han fick en trögare mage av babysemper pulver ( hade läst innan
    att dom kunde bli det också!)
    Så nu kör vi på babysemp lemolac och det glupskar han i sig utav
    & bajset är nu som vanligt igen! =) 

• Idis1

Skulle du kunna testa att blanda bröstmjölk med ersättning och ge honom? Börja med huvuddelen bröstmjölk för att sedan långsamt blanda med alltmer ersättning? Jag har inte testat detta själv, eftersom min son gillar ersättning (och all annan föda ), men det kanske skulle kunna fungera.

Svar på tråden tycker inte om ersättning