• FitoreHasani

vilken vecka slutade ni arbeta/gå i skolan?

jag är student och enl mitt schema så avslutas inte kursen förrän 20 dec...då är jag i vecka 40..

har någon här orkat jobba/gå i skolan så länge? hur mycket orkar man sista veckorna? 

• Svar på tråden vilken vecka slutade ni arbeta/gå i skolan?
  • sirisdotter

Vår termin slutade också strax före jul, minns inte exakt datum,  det beror ju lite på var i veckan julhelgen infaller.  Barnet var beräknat att födas 26 eller 28 december.   Det hände någon lunch att jag lade mig i vilrummet - för det mesta fungerade det bra för mig.  Tog det extra lugnt på helgerna,

Barnet föddes inte förrän i början av jaunari, så jag fick ett härligt jullov  och hann varva ner!

Jag hade tur, har jag förstått efteråt, som mådde illa mest i början av graviditeten (inte så mycket då heller)   och inte fick havandeskapsförgiftning eller andra komplikationer:  OK, barnets huvud låg så långt ner att jag inte fick åka med på ett studiebesök med tåg i november,  man ville inte riskera förlossning på tåget.    Det gav mig några extra dagars vila,

• JWN

Jag studerare förra våren och terminen slutade i juni, jag var beräknad till 17 maj.....killen föddes 4 maj...och jag läste klart terminen.

Jag hade tur, mådde mycket bra i slutet av gravidieten och studierna var i lagom mängd, så jag hann vila mycket.
    Läser du på högskola?
    För oftats så är man ju inte schemalagd dagligen och är det uppgifter som ska göras kan man ju alltid skjuta på dem.....

Vi var flera i min klass som fick barn under terminerna och fortsatte att läsa klart terminerna...

Lycka till!

• sirisdotter
    JWN skrev 2010-09-04 20:12:42 följande:
    Jag studerare förra våren och terminen slutade i juni, jag var beräknad till 17 maj.....killen föddes 4 maj...och jag läste klart terminen.

Jag hade tur, mådde mycket bra i slutet av gravidieten och studierna var i lagom mängd, så jag hann vila mycket.
    Läser du på högskola?