• Krokodilen

Berätta om något charmigt/roligt/gulligt ditt barn sagt.

Ibland kläcker barnen något så vansinnigt charmiga kommentarer, som för oss vuxna är princip omöjliga att hålla tillbaka skrattet när vi hör. Tankar, frågor och kommentarer som för dem är så självklara och inte alls menade som ett skämt!!!

Dela med dig av något ditt barn eller ett barn i din närhet har sagt. Här är några av mina:

Min son frågar mig: -Mamma var är min Kung?
    Jag: -Vadå kung, vad menar du?
    Sonen: -Ja kungen...var på kroppen är min kung?
    Jag: -Jaså du menar pungen, ja men den sitter ju under snoppen.
    Sonen: Jaha, men mamma var är din prinsessa då?

Ett barn i min närhet när vi sitter vid matbordet:
    Barnet: -Jag måste bajsa!
    Jag: -Att du alltid ska gå och bajsa, MITT i maten.
    Barnet: -Neeeej!!! Inte i maten, i toaletten!

En släktings barn som heter Ida pratar om sin kompis som heter Tova:
    Ida: -Mamma jag kan ju ha en tova i mitt hår, men kan Tova ha en ida i håret?

Samma släktings barn lyssnar på sången "Tuffa tider" med bandet Gyllene tider. När sången är slut frågar hon sin mamma:
    -Om det är tuffa tider, då kan det väl inte vara gyllene tider?

• Svar på tråden Berätta om något charmigt/roligt/gulligt ditt barn sagt.
  • erinny

vi håller på att renovera en hel del här hemma och i röran som blivit hittade min treåriga dotter sin pappas studentbild.. Ni vet den stora man har på en pinne..

Hon tog upp bilden och kramade den hårt och sa:
    "Min bästa pappa, jag älskar dig"
    Sött som socker..

• saran

L 5 år fiser rätt i mitt ansikte... Jag:  "-Men L, usch!"   L: "- Men då får du ju luft mamma" :)

• CarGus

Jag och min sambo var i en skoaffär för ett tag sen. Där fanns några fynd-lådor som en pojke på ca:5 år och hans föräldrar gick förbi, varpå pojken kikar ner i en av lådorna och säger glatt: -Här är en sån där bajs-låda!
    Föräldrarna tittar sej omkring och blir röda i ansiktet :)

Antar att dom har sagt till pojken vid ett annat tillfälle att det bara är "skit" i sådana lådor som folk inte vill köpa :p

• biina

Min kompis dotter sa här för en tid sen då hon lutade sig mot katten som spann: "hörni ja tror Alma (katten) har svalt en gräsklippare.

O en annan k ommentar som en annan kompis dotter har kläckt ur sig
    Jag: Kom då människor så går vi in o dricker kaffe.'
    I:Men jag är ingen människa jag är bara ett barn.

Underbara ungar.

• Krokodilen
    biina skrev 2010-10-11 14:25:16 följande:
    Min kompis dotter sa här för en tid sen då hon lutade sig mot katten som spann: "hörni ja tror Alma (katten) har svalt en gräsklippare.

O en annan k ommentar som en annan kompis dotter har kläckt ur sig
    Jag: Kom då människor så går vi in o dricker kaffe.'
    I:Men jag är ingen människa jag är bara ett barn.

Underbara ungar.
    Kan bara hålla med...underbara ungarFlört!!!
  • Pebblas

Vi var lite smått trötta och irriterade på skrikiga, bråkiga och kinkiga barn en dag, och jag sa (på skämt!)  diskret till min sambo " får man sälja sina barn"?
    Sonen på 3 år hörde detta och sa oroligt "Man får inte sälja sina barn"

Usch vilka skuldkänslor jag fick!

• tinitus

Min son var väl runt fyra år, när min mormor tillrättavisat honom om något som jag inte kommer ihåg vad det var nu, och min son var inte riktigt nöjd med det och svarar henne "Jag vill inte ha sådana där dumma mormorar"

Han hade en liten cykel som vi kallat för ettårscykeln som även jag hade haft när jag var liten. Och en dag sitter han och min mamma och tittar i gamla fotoalbum i från jag var liten där det finns bild på mig med denna cykel. Då utbrister han glatt. Titta mormor, där lånar mamma min cykel!! :)

När han var runt fem år, kom han hem och skulle berätta hur barn blev till. Och förklarar det så här: När jag blev till så stoppa pappa sin snopp i din slida.. Jag var inte riktigt förberedd på den diskutionen, så jag var tyst i en sekund utan att veta ritkigt vad jag skulle svara, och då tittar han väldigt anklagande på mig och säger med en anklagande röst, eller kommer du inte ihåg det eller????  Och vänder sig mot mormor och säger,  Och när mamma blev till stoppade morfar in sin snopp i din slida, eller kommer inte du ihåg det heller? Med en bekymrad rynka mellan ögonen och anklagande blick! :)

• Da diva

Vera 3 år: mamma, du måste hjälpa mig att städa för jag har bara 2 händer!

Samma unge, 1 år senare: vi har en massa folk hemma å Vera sitter och pratar med sin mormor varpå hennes moster avbryter å börjar lägga sig i konversationen . "Ullis, du får lugna ner dig lite. Jag pratar med mormor nu och har bara en mun så du får vänta".

• moi01
    TheLove skrev 2010-09-06 20:53:51 följande:

Åh min son sa till mig i skogen igår: "Kom älskling"

Såå sööt, mitt hjärta smälter.

Ååh va gulligt sagt av honom :')
  • moi01

Jag kom på att berätta en liten historia när jag var tre år så fick jag en cykel jag är en blyg kille så då när jag var 3 år så jag ropade inte av glädje utan jag blev så glad när jag fick min första cykel så jag viste inte vad jag skulle göra så jag bet mamma i axeln hmm annan som gjort det?

• Nandez

Jag hade varit till frissan, klippt och tonat håret. Vid nattningen sa dottern efter att ha tänkt en stund, mamma du är vacker som enjulgran. Ha, ha, det var det vackraste hon kom på. Hon var då fyra år. 

• Iowhannah

Jag är höggravid och när jag hämtade 2,5-åringen på förskolan härom dagen så sa han ?OJ! Jättestor mamma!?. Tack så mycket, liksom. Personalen som var i närheten kunde inte hålla sig för skratt.

Svar på tråden Berätta om något charmigt/roligt/gulligt ditt barn sagt.