• Kasihi

Dr Brown dom mindre bredare flaskorna

Är dom också tänka att använda till ersättning osv?
    Eller har dom något annat syfte? Kanske en dum fråga,
    men frågar man inte får man inga svar.

Tack på förhand!

En fråga till förresten, är det samma typ av "nappar" på dom som på
    Dr Browns standardflaskor?

• Svar på tråden Dr Brown dom mindre bredare flaskorna
  • Loth

Vi körde den smala flaskan till ersättning, det fungerade ypperligt. Enda flaskan han inte satte i halsen på och svalde massa luft, han hade nappen som var för nyfödda, minsta hålet och ersättningen flödade lagom i den :)

♥ Nr 1 - 2010 ♂, Nr 2 - BF 20110401 ♥
  • anyXX

Antar att du menar wideneck? vi har dem både till ersättning och välling. tycker de är superbra! slipper pilla med pulver som hamnar utanför osv. Det är inte samma nappar utan du ska ha speciella wideneck-nappar, men jag skulle tro att hålen är lika stora som på de vanliga (?).

Iris 080308 & Nils 100319
  • Ilsa

Japp, de är också till ersättning. Tror det är en smaksak bara. Till dottern körde vi med båda sorter. 

• Kasihi
    Loth skrev 2010-09-03 20:05:58 följande:
    Vi körde den smala flaskan till ersättning, det fungerade ypperligt. Enda flaskan han inte satte i halsen på och svalde massa luft, han hade nappen som var för nyfödda, minsta hålet och ersättningen flödade lagom i den :)
    Så du har testat dom bredare men var alltså inte lika nöjd med dom?
  • Kasihi
    anyXX skrev 2010-09-03 20:08:45 följande:
    Antar att du menar wideneck? vi har dem både till ersättning och välling. tycker de är superbra! slipper pilla med pulver som hamnar utanför osv. Det är inte samma nappar utan du ska ha speciella wideneck-nappar, men jag skulle tro att hålen är lika stora som på de vanliga (?).
    Vet inte alls vad dom kallas. Men det ingår väl då rätt sorts napp för rätt flaska antar jag?
  • Kasihi
    Ilsa skrev 2010-09-03 20:14:10 följande:
    Japp, de är också till ersättning. Tror det är en smaksak bara. Till dottern körde vi med båda sorter. 
    Ahaa okej :) Fick en sådan mindre bredare av min syster, eller ja, ska få och har inte hunnit få nån info
    om den.
  • Loth
    Kasihi skrev 2010-09-03 20:14:43 följande:
    Så du har testat dom bredare men var alltså inte lika nöjd med dom?
    Nej jag har inte testat wideneck modellen, vi körde på de smala då de fick plats bra i skötväskan och kändes bekvämare att hålla i handen än de breda. Vet faktiskt inte ens varför de finns i två olika sorter!
  • Loth

Oj ! Jag har läst din TS helt fel... Jag trodde du menade "de mindre breda flaskora"= de smala, inte små breda flaskor. ;) Ber om ursäkt.

• Kasihi
    Loth skrev 2010-09-03 20:23:03 följande:
    Oj ! Jag har läst din TS helt fel... Jag trodde du menade "de mindre breda flaskora"= de smala, inte små breda flaskor. ;) Ber om ursäkt.
    Helt okej, bra att du talade om det :)

Jag undrar också varför dom finns i flera varianter!
  • puzzlet
    Kasihi skrev 2010-09-03 20:24:54 följande:
    Helt okej, bra att du talade om det :)

Jag undrar också varför dom finns i flera varianter!
    wideneck är nog mer ergonomiska, skönare att hålla!! Vi körde DR brown flaska med MAM napp..
  • Jensan 76

Har precis köpt en sån flaska med. Jag har provar ALLT nu. Min son suger jätte hårt/starkt o sväljer massa luft o får då såklart tok ont i magen. Har prövat alla olika ersättningar. Nan:s verkar vara den som fungerar för magen då han blev hård innan. Funkade inte med lemolacen heller. Nu får han dessutom både sempers magdroppar o minifom. Allt är bättre nu, men han sväljer fortfarande massor med luft när han äter. Har testat alla olika flaskor med alla olika nappar. Kvar att testa var dr Brown. Valde wide neck för att det är smidigare med pulver o lite lättare att diska då inte hålet är så litet. I övrigt är det inget som skiljer. Ang funktion o så. Har precis matat mitt första mål nu med den. Han svalde lite luft, men inte på långa vägar så mycket som annars. Så hoppas denna flaska fungerar nu.

Svar på tråden Dr Brown dom mindre bredare flaskorna