Lätt för att bli deppig?
Hej,
Sitter här nu och undrar om ni andra har lätt för att bli deppiga? Jag bröt med sonens pappa i juni, han lämnade oss och flyttade till stan. Med sig tog han sin bil. Jag bor nu på landet ensam med sonen och har ingen egen transport. Det går inga bussar förbi huset och vill jag ut måste jag ta en taxi, och det kostar ju. Jag har inget körkort ändå, men håller just nu på med att ta lektioner så förhoppningsvis dröjer det bara ett par månader till utan bil. Sen ska man ju had råd med det också och som ensamstående studentmamma ser det mörkt ut :( börjar bli ganska rädd nu faktiskt, då jag vet att jag kommer att bli insnöad under vintern, och vad gör jag om jag inte kan komma ut eller få någon matleverans?! Så sitter exet där i stan, 5 min. till närmaste butik, behöver ingen bil då han bor centralt... jag kan inte flytta heller då vi har hyreskontrakt till 15 januari 2011, och typ inga hyresvärdar accepterar bostadsbidrag så jag har tur som har ett tak över huvudet.
Jag visste när jag var gravid att det hela skulle gå åt helvete. Jag vet att jag har en ljusare framtid utan honom, men just nu känns det tungt. Någon annan som känner så?