• charmig

Brukar din man fråga hur du mår?

Kvinnor brukar ju alltid prata om hur vi mår o.s.v men min man har ldrig frågat hur jag mår! så jag är bara lite nyfiken på hur adra män gör

• Svar på tråden Brukar din man fråga hur du mår?
  • Bradbury

Ja, min sambo frågar hur jag mår. Inte varje dag och så, men i alla fall nu när jag är gravid väldigt ofta och när jag är sjuk. Annars är det väl mer Hur är det? Och hur har din dag varit då? som han frågar. 

• JuliaåRonjasmammis

Ja, det gör han varje dag. Precis som jag frågar honom och barnen hur de mår. Vi försöker vara lyhörda för varandra här hemma och kolla av så att ingen mår dåligt. Och om någon gör det försöker vi tillsammans ta tag i det. 

Don't mess with my integrity!
  • Bradbury

Usch, nu tänkte jag efter och undrar om detta inte detta riskerar att bli en sådan där "Ja MITT förhållande är verkligen helt förträffligt-tråd"... Vill inte bidra till det, även fast du frågade hur andra gör, förlåt!

Får man istället fråga varför du är nyfiken på hur andra gör? Hur kommunicerar du och din man? Skulle du vilja att han frågade dig hur du mår/hur du har det? Frågar du själv honom hur han mår?
    Prata med honom om hur du känner det och hur du skulle vilja att saker förbättrades er emellan!

Lycka till!
    Hjärta 

• mapo51

Min man frågar oftast hur jag mår och hur min dag har varit när vi kommer hem på kvällen, kanske är det för att jag är gravid och har ont till och från...
    Det är inte alltid att han frågar om hur jag mår, men han brukar fråga hur jag har haft det när jag kommer hem från jobbet eller någon annanstans ifrån.

• Michiyo

min sambo frågar mig tusen gånger om dagen om hur jag mår och jag kan upplysa om att jag gillar det inte :p

efter 301395482 gången brukar jag fräsa "jag sa att jag mådde bra dom senaste 100 gångerna och eftersom inget har ändrats så mår jag alltså fortfarande lika bra som för 10 minuter sen jag säger till om jag itne mår bra!"

fast det håller sig ungefär 2 timmar så kommer frågan igen xD

• Johans Pillerill

Min frågar nog heller aldrig hur jag  mår... det har han aldrig gjort. Känner inte att jag saknar det heller.

• Pochahontas

Tror vi är ganska bra på det båda två, faktiskt. Sovit gott, hur jobbet varit, hur kvällen varit om nån av oss är borta...osv... Det kanske låter lite fånigt, men jag uppskattar det jättemycket varje gång han frågar, och det påminner mej om att jag ska fråga också. Det känns så mysigt att intressera sej och bry sej om varandra så mycket. Gillar det.

Sen tycker jag det är så bra, för om nån av oss får till svar att den andre känner sej lite trött eller ur humör, så tar den andre automatiskt - utan att vi behöver diskutera det - mer av sysslorna den kvällen. Kvällsmaten, nattning och bad av barn, osv... Man uppskattar sånt. I alla fall jag.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Empiiis

Min sambo frågar varje morgon (ibland väcker han mig för att fråga:p) och ringer från jobbet ca 2 ggr för att höra så allt är bra:)

Innan jag blev gravid ringde  han lika ofta men mest för att snacka lite bara. Men har/haft en jobbigt graviditet och han är orolig för mig. Därför ringer han och frågar hur jag har det och hur jag mår. Ibland frågar han så ofta att jag blir sur.

• Pleco

Nja, han hinner nog inte fråga hur jag mår innan jag har vräkt ur mig det själv. Vi märker om den andre är på dåligt humör, ledsen eller sjuk, både jag och min sambo har svårt att dölja känslor. Men det har nog aldrig hänt att han rent spontant frågat hur jag mår, bara för att fråga.

• Majan78

Aldrig. Inte heller frågar han hur barnen mår, ens om han vet att de hade feber kvällen innan... men han älskar inte oss mindre för det.

♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • Mamma till Philip Nova Elliot

Ja det gör han ofta och jag frågar honom. Speciellt nu när vi varit föräldralediga och haft jobbiga nätter, trotsiga syskon mm. Det tycker jag känns bra. Man bryr ju sig om varandra.

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
Svar på tråden Brukar din man fråga hur du mår?